رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است

رفت و آمد زایران ایران و عراق بی نظیر است

رییس سازمان حج و زیارت، پیگیری و تصویب دستور نخست‌وزیر پیشین دولت عراق درباره تعامل به مثل خدمات زائران ایرانی و عراقی را خواستار شد.

[factimage()] http://www.hajnews.ir/Portals/0/News/ohadi%20-%20sharshab.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي در ديداري كه صبح امروز (دوشنبه 12 مردادماه ) با وزير گردشگري و آثار باستاني عراق داشت، از اين فرصت استفاده كرد تا پيگيري سريع‌تر و تصويب اين دستور را درخواست كند.
وي گفت: ان‌شاءالله با حضور وزير گردشگري و آثار باستاني عراق در اين‌باره به راه‌حل‌هاي اساسي برسيم تا خدمات به زائران ايراني گسترده‌تر شود.
او با اشاره به جابجايي سه ميليون و 200 هزار زائر در سال گذشته به عراق با احتساب زائران ايام اربعين و همچنين سفر سالانه يك ميليون و 600 هزار عراقي به ايران، اين جمعيت را بي‌نظير خواند و افزود: گمان نمي‌كنم هيچ كشوري اين حجم ارتباط و تبادل زائر را داشته باشد، پس لازم است تمهيدات بيشتري براي عرضه خدمات بهتر اتخاذ شود.
اوحدي در خصوص زير ساخت هاي رفاهي زائران در عراق اظهار كرد: سازمان حج و زيارت ايران برنامه جدي براي سرمايه‌گذاري و توسعه امكانات خدماتي و رفاهي براي زائران ايراني در عراق و زائران عراقي‌ها در ايران را در دستور دارد. اكنون 12 پروژه در دست اجرا است كه پيشبرد بهتر آنها نيازمند همكاري وزارت گردشگري و آثار باستاني عراق را مي‌طلبد.
رييس سازمان حج و زيارت در ادامه سخنانش با بيان اينكه بيش از يك سال است كه انتظار سفر وزير محترم گردشگري و ميراث فرهنگي عراق را به ايران داشتيم، بيان كرد: روابط دو كشور مسلمان و برادر در همه زمينه‌ها در سطح عالي و وسيعي است، بنابراين حضور وزير را در ايران به عنوان مهمان نمي‌بينيم. ايشان در كشور خودشان هستند.
در ادامه اين ديدار عادل فهد الشرشاب، وزير گردشگري و آثار باستاني عراق تعامل و همكاري با سازمان حج و زيارت را بسيار نزديك خواند و خطاب به رييس سازمان حج و زيارت ايران بيان كرد: شما يك سال است كه منتظر سفر من هستيد، اما من فقط يك سال و 10 ماه است كه به اين وزارتخانه آمده‌ام. در سالهاي دور به ايران سفر كرده ام و هميشه از سفر به كشور شما لذت برده ام ولي اين سفر بسيار كوتاه بود، بدليل اينكه براي شركت در جلسه هيئت وزيران بايد فردا سه شنبه صبح عازم بغداد شوم.
وي در ادامه سخنانش تأكيد كرد: ساماندهي زائران و مسافران دو كشور بايد جدي گرفته شود. ما دنبال اين هستيم كه خدمات بهتري به زائران امام حسين (ع) بدهيم و اميدواريم امام‌حسين (ع) ما را در اين راه كمك كند.
وزير گردشگري و آثار باستاني عراق سپس با اشاره به توافقات هسته‌اي ايران و 1+5 و تبريك براي اين پيروزي، تأثيرات آن را در منطقه بسيار مثبت دانست و گفت: اين توافقات حتما به برقراري ثبات در منطقه و نابودي هر چه سريع‌تر گروه‌هاي تكفيري و داعش كمك مي‌كند. داعش مردماني مسلمان نيستند، بلكه دين جديدي را آورده‌اند و سبب آزار مسلمانان شده‌اند. ما تمام سعي خودمان را براي از بين بردن داعش به كار مي‌گيريم.
وي اضافه كرد: داعش بويي از دين و اسلام نبرده و مطمئنيم توافقي كه ايران و 1 + 5 داشتند به زودي سبب ممتاز شدن موقعيت ايران در منطقه و همچنين شكست نيروهاي تكفيري و داعش خواهد شد.
وي همچنين قول داد با همكاري ايران، تمام پروژه‌ها و ملاحظات مطرح شده در اين ديدارها را عملي كند.
او سپس در جمع خبرنگاران درباره حفظ امنيت بيشتر زائران ايراني با توجه به شرايط اين كشور و همچنين نزديك شدن اربعين اظهار كرد: نگراني‌هايي كه شما داريد از طرف آقاي اوحدي در بغداد نيز مطرح شده است. يادداشت تفاهمي را با اين سازمان بسته‌ايم و سابقه طولاني در همكاري با حج و زيارت ايران در راستاي تأمين امكانات مناسب و خدمات‌رساني به آن‌ها داريم.
وي اضافه كرد: هر سال تعداد زائران ايراني در حال افزايش است و اين رشد گاهي ما را وادار مي‌كند كه تدابير بيشتري بيانديشيم و خدمات بهتري بدهيم. مشكلات اربعين سال گذشته را بررسي كرديم و كميته‌اي براي تسهيل روند ورود زائران ايراني تشكيل شده است كه اين كميته و همچنين وزارتخانه تعامل مستمري با سازمان حج و زيارت ايران دارد.
وزير گردشگري و آثار باستاني عراق ادامه داد: ما ايده‌ها را مبادله مي‌كنيم تا به نتيجه خوبي در افزايش خدمات به زائران برسيم و در انتظار سفر مجدد آقاي اوحدي به عراق هستيم تا درباره اين موضوعات گفت‌وگو كنيم، بدليل اينكه جلسات با ايشان همواره مفيد بوده است.
وي يادآور شد: سعي مي‌كنيم خدمات را بهبود دهيم، هر چند افزايش زائران ما را با چالش‌هاي جديدي روبرو مي‌كند.




نظرات کاربران