گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همایش زائران حج تمتع با حضور بیش از 2 هزار نفر در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از تبريز، امير روحي ملكي، مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان شرقي در همايش 2 هزار و 200 نفري زايران حج تمتع استان آذربايجان‌شرقي كه در سالن ژيمنازيوم دانشگاه تبريز برگزار شد، اظهار داشت: تعداد زايران حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته 700 نفر افزايش يافته و 140 نفر نيز در قالب يك كاروان از استان اردبيل به تعداد زايران استان اضافه شده است.
وي با بيان اين‌كه تمامي برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي رفاه حال زائران بيت الله الحرام انديشيده شده است، گفت: امسال سه هزار و 330 نفر از استان در قالب 25 كاروان به همراه 123 نفر عوامل با هشت تا 9 پرواز از تبريز به عربستان براي برگزاري كنگره عظيم حج به مكه مكرمه و مدينه منوره مشرف مي شوند.
مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان شرقي با اشاره به اين‌كه اين سفر معنوي حجاج آذربايجان شرقي 37 تا 39 روز به طول خواهد كشيد، افزود: نخستين پرواز زايران حج تمتع از تبريز به سرزمين وحي اول شهريور امسال انجام و تا ششم اين ماه ادامه مي يابد.
روحي در بخش ديگري از سخنان خود با ارايه توصيه‌هايي براي زائران حج تمتع اظهار داشت: با توجه به قوانين خاص كشور ميزبان، بايستي خود را قائل به مقررات آن كشور بدانيم و از ورود به بحث‌هاي اعتقادي و سياسي در حرمين شريفين و ديگر اماكن عربستان سعودي پرهيز شود.
وي افزود: با توجه به اوضاع منطقه و ذهنيت ماموران و شهروندان سعودي جدا از وارد شدن به بحث هاي سياسي و مذهبي در عربستان پرهيز شود، ضمن اين‌كه بايد از تردد بي مورد در طول شب در بازارها و فروشگاه ها حتي تاكسي و اتوبوس ها به صورت انفرادي خودداري شود.
مدير دفتر حج و زيارت آذربايجان شرقي با بيان اين‌كه ترددها با همراهي و هماهنگي «ياوران حجاج» در گروه هاي 10 نفري صورت مي گيرد، گفت: زايران ايراني سفيران كشور هستند، از اين رو بايد با اخلاق حسنه و رعايت نظم، شأن و منزلت ايراني اسلامي خود را حفظ كنند.
روحي در پايان سفر معنوي حج را فرصتي مغتنم براي درك فضائل و حقيقت بندگي و عبوديت دانست و گفت: انتظار داريم زائران استان با پرهيز از بازارگردي‌هاي بي‌مورد، فرصت حضور در اين سرزمين مبارك را تلف نكنند، چراكه چنين فرصت‌هاي معنوي در زندگي هر شخص به ندرت فراهم مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران