معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع

معرفی یک وبلاگ کاروان حج تمتع

انسان به عزت نفس و تکریم شخصیت از همه چیز حتی از آب و غذا بیشتر نیازمند است، چرا که رنج گرسنگی و تشنگی برطرف می شود اما تحقیر شخصیت و آزردگی روح و روان به این سادگی رفع نمی شود و چه بسا که تا آخر عمر انسان را بیازارد. خداوند متعال انسان را عزیز آفریده و هیچگاه به او اجازه تحقیر دیگران و یا شخصیت خویش را نداده است.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان حج تمتع 26100 كرمان» از تيرماه سال 1394 شروع به فعاليت كرده است و يك وبلاگ نوپا در اين زمينه به شمار مي‌رود. مطالب مذهبي و مناسبتي، اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت، اطلاع رساني به اعضاي كاروان و گزارش تصويري از موضوعاتي است كه در اين وبلاگ به آن پرداخته مي‌شود.
در يادداشتي برخي از ويژگي‏‌هاي مورد انتظار از مؤمنان در كلام امام صادق (ع) را مي‌خوانيم:«عظمت نفس و دوري از ذلت: شخصيت هركس در گرو عزت نفس اوست. انسان به عزت نفس و تكريم شخصيت از همه چيز حتي از آب و غذا بيشتر نيازمند است، چرا كه رنج گرسنگي و تشنگي برطرف مي شود اما تحقير شخصيت و آزردگي روح و روان به اين سادگي رفع نمي شود و چه بسا كه تا آخر عمر انسان را بيازارد. خداوند متعال انسان را عزيز آفريده و هيچگاه به او اجازه تحقير ديگران و يا شخصيت خويش را نداده است. اين سخن در مورد پيروان مكتب تشيع از اهميت ويژه اي برخوردار است. آنان طبق رهنمود امام صادق عليه‌السلام هيچگاه نبايد خود را ذليل كنند، بلكه بايد از كارهاي تحقيرآميز و ذلت آور اجتناب نمايند. آن حضرت شيعيان را از كسالت، تنبلي، دست درازي به سوي ديگران، طمع كاري، زياده طلبي و ساير امور ذلت آور مبرا مي داند و مي‌فرمايد: «شيعتنا لا يهرون هرير الكلب ولا يطمعون طمع الغراب . . . ولا يسالون لنا مبغضا ولو ماتوا جوعا (4) ; شيعيان ما [از فرط ذلت] همانند سگ زوزه نمي كشند و مانند كلاغ طمع نمي كنند . . . آنان هيچگاه به سوي دشمنان ما دست [ذلت] دراز نمي كنند گرچه از گرسنگي بميرند .»خداوند متعال نيز تن دادن به كارهاي ذلت آور را از صفات منافقين شمرده و عزت را منحصر به ذات خويش مي داند: «بشر المنافقين بان لهم عذابا اليما الذين يتخذون الكافرين اولياء من دون المؤمنين ايبتغون عندهم العزة فان العزة لله جميعا» (5) ; «به منافقان بشارت ده كه عذاب دردناكي در انتظار آن هاست . همان ها كه كافران را بجاي مؤمنان دوست خود انتخاب مي كنند . آيا عزت [و آبرو] را نزد آنان مي جويند با اينكه همه عزت ها از آن خداست؟»
از نوار بالايي اين وبلاگ و بخش «تماس با من» مي‌توانيد با مدير اين وبلاگ ارتباط برقرار كنيد. از امكانات اين وبلاگ كه در ستون سمت راست آن موجود است مي‌شود به؛ اوقات شرعي و پخش زنده از حرم‌هاي متبركه ياد كرد. آخرين مطالب، لينك دوستان و لينك‌هاي مفيد از ديگر بخش‌هاي اين وبلاگ هستند.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://hajesalehin.mihanblog.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران