احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید

احادیث و روایات ویژه حج را در این وبلاگ بخوانید

امام باقر (ع) فرمودند: حجرالاسود مثل یک پیمان است و دست کشیدن بر آن چون بیعت [با خدا] است وقتی حضرت دست بر حجرالاسود می کشید می فرمود: خدایا! امانتم را ادا کردم. میثاق خود را تجدید کردم، تو گواه باش که من وظیفه ام را بپایان رساندم.

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «كاروان 19456» از خردادماه سال 1394 فعاليت خود را آغاز كرده است. تاكنون 36 يادداشت در اين وبلاگ منتشر شده است. يادداشت‌هايي با موضوعات؛ دستورالعمل‌ها، اخبار، توصيه‌ها، اطلاع رساني، گالري، احاديث و روايات و آموزش.
در حديثي كه از امام صادق (ع) درباره حج روايت شده مي‌خوانيم:«از اسحاق بن عمار روايت شده كه حضرت صادق (ع) فرمودند: اي اسحاق كسي كه يكبار خانه خدا را طواف كند، خداوند براي او هزار حسنه ثبت مي كند، هزار سيئه محو مي نمايد، برايش هزار درجه قرار مي دهد، هزار درخت در بهشت مي كارد و ثواب آزاد كردن هزار بنده به او مرحمت مي فرمايد، چون به ملتزم برسد هشت در بهشت به روي او باز مي شود و به او مي گويند: از هر دري كه خواستي وارد شو اسحاق مي گويد: به حضرت عرضه داشتم اين همه براي كسي است كه خانه خدا را طواف كند؟ فرمود: آري، آيا به ثوابي عظيم تر از اين تورا خبر ندهم؟ گفتم: آري خبر دهيد فرمود: هر كس حاجتي از برادر مؤمنش برآورده كند، به اندازه ده طواف به او ثواب مي دهند.»
در حديثي ديگر از امام باقر (ع) آمده است:«امام باقر (ع) فرمودند: حجرالاسود مثل يك پيمان است و دست كشيدن بر آن چون بيعت [با خدا] است وقتي حضرت دست بر حجرالاسود مي كشيد مي فرمود: خدايا! امانتم را ادا كردم. ميثاق خود را تجديد كردم، تو گواه باش كه من وظيفه ام را بپايان رساندم.»
در ستون سمت راست اين وبلاگ آرشيو مطالب، آخرين مطالب و اوقات شرعي را مي‌توانيد ببينيد. در ستون سمت چپ نيز لينك‌هاي مفيد و لينك دوستان قابل مشاهده است.
بالاي اين وبلاگ همراه با تصوير خانه كعبه و قرآن، شعار حج امسال را نيز مي‌توانيد ببينيد. همچنين از طريق تماس با من در منوي اصلي اين وبلاگ مي‌توانيد در كادري كه باز مي‌شود نظرات و پيشنهادات خود را با مدير اين وبلاگ مطرح كنيد.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://sahebkar19456.mihanblog.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران