کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند

کشوری که حجاج آن 50 سال در انتظار نوبت حج می‌مانند

نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان حج این کشور متهم به فساد مالی است روز دوشنبه از اختصاص 7 هزار رینگیت (یکهزار و 700 دلار) یارانه برای هر حج گذار در این کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نخستين كاروان حجاج مالزي شامل 270 زائر از 22 هزار سهميه اين كشور در سال جاري روز دوشنبه عازم مدينه منوره شد و 'نجيب تون رزاق' نخست وزير مالزي در آيين اعزام اين زائران اعلام كرد كه دولت براي هر فرد در مناسك حج 7 هزار رينگيت (يكهزار و 700 دلار) يارانه اختصاص مي دهد.
هزينه هر مالزيايي براي سفر حج واجب 9 هزار و 980 رينگيت است. براساس آمار دولت مالزي هزينه واقعي اين سفر 16 هزار رينگيت است كه مابقي آن را دولت در قالب يارانه پرداخت مي كند.
پرداخت يارانه حج از سوي دولت مالزي براي انجام سفر حج يكي از پرهزينه ترين يارانه هاي پرداختي به مردم اين كشور است.
نجيب بار ديگر در حالي يارانه حج را مطرح كرد كه متهم به فساد مالي است. خريد زميني به منظور ساخت يك برج توسط سازمان حج مالزي نيز چندي پيش باعث شد برخي از ثبت نام كنندگان زيارت خانه خدا، هزينه پرداختي براي انجام مناسك حج را پس بگيرند.
گزارش رسانه هاي مالزي نشان مي داد سازمان حج اين كشور (تابونگ حاجي) با پرداخت 188 ميليون و 500 هزار رينگيت (حدود 46 ميليون دلار) اقدام به خريد زميني از شركت توسعه استراتژيك مالزي موسوم به 'وان.ام.دي.بي' كرده است .
وان.ام.دي.بي كه با مالكيت دولتي و با هدف اقداماتي به منظور توسعه بلندمدت مالزي از طريق همكاري هاي بين المللي و جذب سرمايه گذاري مستقيم خارجي در سال 2008 تشكيل شد، اكنون متهم به بدهي 11 ميليارد دلاري است و نجيب تون رزاق نخست وزير متهم اصلي است.
بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر از بيش از هشت ميليون و 200 هزار نفري كه در سازمان حج مالزي ثبت نام كرده اند در انتظار رسيدن نوبت خود براي انجام مناسك حج هستند.
'جميل خير باهاروم' وزير دفتر نخست وزيري مالزي پيش از اين گفته بود متقاضيان حج واجب در مالزي كه پيش از اين ثبت نام كرده اند با توجه به سهميه ها براي مشرف شدن به حج بايد 50 سال صبر كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران