معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید معرفی وبلاگ  قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید

معرفی وبلاگ قبل از سفر حج این کتاب‌ها را بخوانید

آثار اسلامی مکه و مدینه، تالیف استاد رسول جعفریان: این اثر آشنایی و اطلاعات فشرده ای را در باره جزیرة العرب، آثار مکه و مسجدالحرام، مسجدالنبی، بقیع و آثار و مساجد مهم مدینه و برخی از دانستنی هایی را که زائر به آن نیاز دارد، در اختیار جویندگان قرار می‌دهد

به گزارش سرويس وبلاگ پايگاه اطلاع رساني حج، وبلاگ «خادمين ضيوف الرحمان» از خردادماه سال 1394 فعاليت خود را آغاز كرده است و با وجود نوپا بودن آن توانسته تا كنون مطالب مفيد و متنوعي را درباره موضوع حج منتشر كند. اين وبلاگ داراي يك قالب زيبا و چشم نواز است كه امكانات زيادي در آن براي زائرين در نظر گرفته شده است.
از جمله يادداشت‌هاي خواندني اين وبلاگ مطلبي است كه در آن به زائران خانه خدا توصيه شده كه قبل از سفر حج چه كتاب‌هايي را بايد مطالعه كنند:«آثار اسلامي مكه و مدينه، تاليف استاد رسول جعفريان: در اين كتاب آمده است؛ حج واقعي هنگامي برگزار مي‌شود كه فلسفه و ابعاد و آثار و بركات آن شناسايي شود و حاجي با آگاهي كامل از راز و رمز آن مواقف كريمه و مشاعر عظيمه، كه فرودگاه ملائكة الله و توقفگاه اولياءالله است گام نهد. براي دستيابي به اين هدف، كتاب هايي تدوين شده است كه هركدام زاويه اي از آثار مشاهد يا اسرار حج را بازگو مي‌كنند. اين اثر آشنايي و اطلاعات فشرده اي را در باره جزيرة العرب، آثار مكه و مسجدالحرام، مسجدالنبي، بقيع و آثار و مساجد مهم مدينه و برخي از دانستني هايي را كه زائر به آن نياز دارد، در اختيار جويندگان قرار مي‌دهد.»
كتاب ديگري كه در اين زمينه معرفي شده است اخلاق و آداب در حج و زيارت است:«اخلاق و آداب در حج و زيارت، اثر حجت الاسلام محمد تقي رهبر: اين اثر به بررسي مناسك و آداب اخلاقي و رسوم اجتماعي حج پرداخته است. نگارنده نخست به جايگاه تزكيه و اخلاق، ضعف‌هاي اخلاقي و عملي و مسئوليت اخلاقي انسان‌ها اشاره مي‌كند. سپس به مقدمات سفر پرداخته و در اين ارتباط موضوعاتي چون توجه به عظمت حج، تجريد قلب و خلوص نيت را مطرح مي‌سازد. هم‌چنين مطالبي در خصوص مناسك و آداب حج، اصلاح مال و مسائل حقوقي، انتخاب هم‌سفر، لوازم سفر، آداب و اخلاق در سفر، نحوهٔ شروع سفر، مراقبت اخلاقي در جمع، مصاحبت درست، و آداب سخن و سكوت بيان مي‌كند. در پايان نيز به اخلاق و آداب در حرمين و رفتار با زائران ديگر اشاره كرده و در خصوص استفاده از فرصت‌هاي معنوي حج، توديع و ره‌آورد چنين سفر مهمي سخن مي‌راند.»
در نوار بالايي اين وبلاگ امكان جستجو، گالري تصاوير،‌درباره ما، آخرين مطالب، ارتباط با ما و صوت القرآن موجود است. در ستون سمت راست اين وبلاگ كلام امام و رهبري را خطاب به زائران خانه خدا مي‌توانيد مشاهده كنيد. شعار حج امسال و فهرست سايت از ديگر بخش‌هاي اين وبگاه است. از امكانات اين وبلاگ مي‌توان به اوقات شرعي اشاره كرد. موضوعات اين وبلاگ شامل؛ احكام و آداب سفر، آثار اسلامي، خاطرات، فضايل اعمال، مناسبت‌ها، پاسخ به شبهات، معارف حج، نكات كليدي و اخبار حج و زيارت مي‌شود.
عموم علاقه‌مندان براي مطالعه محتواي اين وبلاگ مي‌توانند به آدرس اينترنتي http://sheidaei50006.mihanblog.com/ مراجعه كنند.
يادآور مي‌شود، سلسله گزارش‌هاي معرفي وبلاگ مديران حج تمتع كشور ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان براي نام نويسي در «انجمن وبلاگ نويسان حج» مي‌توانند اينجا را كليك كنند.
براي مشاهده وبلاگ‌هاي برگزيده تا اين لحظه نيز اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران