بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است

بسترهای سفر زیارتی به سوریه فراهم شده است

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس معتقد است به علت حمایت های ایران از سوریه، فضای کلی سوریه آماده استقبال از ایرانیان شده که در صورت تأمین امنیت زائران می توان تا پایان سال اقدام به از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، احمد سالك در خصوص چگونگي احتمال از سرگيري سفر زيارتي سوريه گفت: در جلسه اي كه اخيرا با رييس سازمان حج و زيارت در مجلس داشتيم پيرامون وضعيت اخير سوريه و شرايط رو به بهبود امنيت در اين كشور و احتمال از سرگيري سفرهاي زيارتي به سوريه گفت و گو شد.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: شرايط كنوني سوريه به لحاظ امنيتي رو به بهبود بوده و احتمال مي رود امكان سفرهاي زيارتي سوريه به صورت مجدد فراهم شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس نهم همچنين با اشاره به فضاي كلي جامعه سوريه نسبت به ايران، يادآور شد: طبق گزارش هاي دريافت شده وضعيت و تلقي كنوني مردم سوريه نسبت به ايرانيان نسبت به گذشته بهبود پيدا كرده و به شدت نسبت به ايران علاقمند شده اند.
سالك ادامه داد: علت علاقه مردم سوريه حمايت هاي ايران از بشار اسد و كشور سوريه در مقابل هجمه هاي سنگين داعش و جريانات مخالف اين كشور است كه هم اكنون اين ظرفيت را در بين آنها ايجاد كرده تا استقبال خوبي از ايرانيان داشته باشند.
رئيس فراكسيون حج و زيارت مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: بسترهاي از سرگيري سفرهاي زيارتي سوريه به شرط تأمين كامل امنيت زائران آماده شده و تصور مي شود تا پايان امسال بتوان آن را عملياتي كرد.
پيش از اين رئيس سازمان حج و زيارت از احتمال از سرگيري سفر به سوريه تا ۳ماه آينده خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه اي ميان سازمان حج و زيارت ايران و وزارت جهانگردي سوريه، كارگروه مشتركي براي بررسي امنيت و امكانات مورد نياز زائران تشكيل شده است كه تا ۳ماه ديگر نظر خود را اعلام مي كند.
منبع: خبرگزاري ملت


| شناسه مطلب: 55095




مجلس سوريه ايران



نظرات کاربران