گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب

گزارش رییس سازمان حج وزیارت در دیدار با رهبرانقلاب

رییس سازمان حج و زیارت پیش از امروز(شنبه) 31 مردادماه در مراسم دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج تمتع سالجاری با رهبر معظم انقلاب، گزارشی از برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی حج تمتع امسال و همچنین تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال زائران اربعین سالجاری ارائه کرد.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي پيش از ظهر امروز در مراسم ديدار دست اندركاران حج تمتع 94 با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، ضمن تبريك سالگرد ورود آزادگان به ميهن اسلامي ، به گزارش اقدامات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در خصوص عمليات حج تمتع سالجاري پرداخت و گفت: در راستاي روان سازي فرآيند ثبت نام زائرين ، با رونمايي از سامانه بزرگ فاخر ، براي نخستين بار تمامي مراحل ثبت نام بصورت مكانيزه انجام گرفت بطوريكه زائرين عزيز توانستند از منازل و يا محل كار خود نسبت به ثبت نام در كاروان ها اقدام نمايند و بدين طريق از بروز برخي مشكلات همچون تبعيض در واگذاري برنامه هاي سفر و يا به زحمت افتادن زائرين براي مراجعه به دفاتر زيارتي بصورت كامل جلوگيري بعمل آمد.
رييس سازمان حج و زيارت در خصوص تمهيدات انديشيده شده براي ارائه خدمات به زائران عتبات بويژه زائران ايام اربعين اظهار داشت: سرمايه گذاري در6 طرح بزرگ در داخل عراق با مشاركت بخش خصوصي و اجراي سه طرح مهم در مرزهاي كشور از جمله اقدامات ماندگار در جهت تحقق منويات حضرتعالي و تاكيدتان مبني بر رفع نيازهاي جدي و متنوع زائرين عتبات مي باشد .
وي در اين باره افزود: بهره برداري از فاز نخست زائر سراي بزرگ شهداي طريق القدس در بستان تا پايان مهر ماه امسال و اتمام عمليات اجرايي ديگر طرحها ، يقيناً نقش تاثير گذاري در افزايش سطح كيفي خدمات به زائرين عتبات ، مشتاقان زيارت اربعين و همچنين زائران عراقي كه به كشورمان سفر مي كنند،خواهد داشت .
مهندس اوحدي در سخنانش تشكيل ستاد اربعين با محوريت و هدايت نماينده معزز رهبر انقلاب در امور حج و زيارت را دستاورد مهمي برشمرد و عنوان كرد: اميدواريم با تحقق برنامه هاي پيش بيني شده بويژه در توسعه زير ساختها ، شاهد حماسه اي ديگر از حضور مشتاقان زيارت اربعين حسيني با همكاري و همدلي مردم شريف عراق باشيم.
سعيد اوحدي در بخش دوم سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاري حج تمتع اشاره كرد و گفت: با تشكيل جلسات منظم 7 كارگروه اجرايي، پيش بيني هاي لازم به منظور تشرف 64 هزار نفر زائر ايراني در قالب 455 كاروان صورت گرفته است .
وي در خصوص ويژگي ها و نوآوري هاي حج امسال در حوزه اجرايي عنوان كرد: امسال 62 درصد از زائرين عزيز از 22 استان كشور ، با پرواز مستقيم به مدينه منوره مشرف خواهند شد و اين در حاليست كه طي سالهاي گذشته ، اين امكان حداكثر براي 3 ايستگاه پروازي فراهم مي گرديد.
وي در اين باره اضافه كرد: با اين اقدام ، نه تنها مسير طولاني جده به مدينه حذف مي گردد بلكه ضمن صرفه جويي قابل ملاحظه در هزينه ها ، رضايتمندي زائرين و حضور با نشاط آنان در زمان تشرف تقويت خواهد شد . رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان در اين ديدار به اقدامات صورت گرفته در خصوص بهبود سطح كيفي خدمات به حجاج يادآور شد: حذف 25 درصد ديگر از ساختمانهاي قديمي و همچنين ايجاد تنوع در برنامه غذايي از جمله اقدامات مهم در موسم حج سال جاري ميباشد .
وي با بيان اينكه زائران براي دوره سه هفته اي در مكه مكرمه اقامت دارند ، توضيح داد: فراهم نمودن خدمات مناسب ، نقش موثري در تأمين سلامت و تقويت بنيه جسمي زائرين براي حضور در ايام تشريق خواهد داشت .
وي همچنين در ادامه بيان كرد: امسال نيز همچون سال گذشته بخش عمده اي از اقلام تداركاتي مورد نياز زائرين از داخل كشور تامين شده است .
رييس سازمان حج و زيارت به تلاش و پيگيريهاي مستمر كارگروه صيانت از حقوق زائرين اشاره كرد و گفت: اين تلاش ها موجب گرديد تا علي رغم افزايش 8 درصدي نرخ تسعير ارز و همچنين ارتقاء كيفيت خدمات ، با مساعدت بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران امسال نيز موفق شويم تا ضمن دو قسطي كردن پرداخت هزينه هاي حج تمتع براي زائرين ، كاهش 5 درصدي قيمت تمام شده خدمات را نيز شاهد باشيم .
رييس سازمان حج و زيارت كشورمان اطلاع رساني هوشمند ، تدوين بايد ها و نبايدها در موسم حج ، چاپ و توزيع كتاب راهنماي زائرين ، حفظ ارتباط مستمر با زائرين از طريق ارسال پيامك را ازديگر تصميمات مهم به ويژه در موسم حج سال جاري برشمرد.
مهندس اوحدي در آخر سخنانش گفت: اميدواريم ، در سالي كه با شعارمحوري ، همدلي و همزباني نام گذاري شده است با تكيه بر مديريت جهادي و تقويت انسجام خانواده بزرگ حج و زيارت ، شاهد برگزاري حجي ابراهيمي و درخور شأن زائرين عزيزمان باشيم .




نظرات کاربران