چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94 بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94 چند خبر کوتاه از موسم حج 94

چند خبر کوتاه از موسم حج 94

طرح شهرداری مکه برای نظافت در مکه مکرمه و مشاعر مقدسه، تاکید حکومت سعودی بر افزایش تلاشها برای مهار نهایی کورونا و توصیه بن نایف به حجاج از جمله اخبار موسم حج امسال است.

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، بندر بن محمد حجار وزير حج عربستان در ديدار با عادل حاج كريم رئيس امور حجاج كشور چين، ميزان آمادگي ها و خدماتي را كه دولت سعودي براي ضيوف الرحمن ازجمله حجاج چيني فراهم كرده است، مورد بررسي قرار داد.
حجار از رئيس هيات چيني به سبب تلاش براي آموزش و اطلاع رساني به حجاج چيني پيش از سفر حج تقدير كرد و گفت حكومت سعودي خدمت به حجاج و آباداني حرمين شريفين را براي راحتي و اطمينان بخشي به حجاج و براي اينكه با بهترين خاطره از حج برگردد، در اولويت خود قرار داده است.
طرح نظافت در حج خبر ديگر اينكه البلاد نوشت وزير امور شهري عربستان از طرح نظافت در موسم حج مطلع شد.
بر اساس اين گزارش، عبداللطيف بن عبدالملك آل الشيخ وزير امور شهري و روستايي سعودي از طرح عملياتي شهرداري مكه مكرمه براي انجام اقدامات نظافت در مكه و مشاعر مقدسه در خلال موسم حج امسال اطلاع يافت.
به گفته وي علاوه بر اقداماتي همچون نظارت بر مراكز تجاري و رستورانها و آرايشگاهها و مبارزه با حشرات و نگهداري و مراقبت از قطار مشاعر و چادرهاي حجاج، تعداد سرويسهاي بهداشتي هم به 36 هزار سرويس رسيده كه در تمام مناطق مشاعر مقدسه توزيع شده است.
تاكيد دولت سعودي بر افزايش تلاشها براي مهار كورونا دولت سعودي در نشستي بر افزايش تلاشها براي مهار كامل ويروس كورونا در آستانه موسم حج تاكيد كرد.
بن نايف كه در غياب ملك سلماني كه در سفر تفريحي خارج از عربستان به سر مي برد، امور عربستان را اداره مي كند، در اين نشست گفت: از حجاج مي خواهم با دوري از شعارها و رفتارهايي كه بر خلاف تعاليم اسلام است به عبادت بپردازند.
محمد بن نايف همچنين به حجاجي كه ورود كاروانهاي آنها به سرزمين وحي آغاز شده است، خير مقدم گفت و تاكيد كرد: حكومت سعودي براي ارائه بهترين خدمات و تسهيلات به آنها تلاش مي كند تا مناسك خود را در امنيت و آرامش كامل به جا آورند.


| شناسه مطلب: 55183




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران