گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد

گردهمایی دانشجویان ایرانی در کربلای معلی برگزار شد

گردهمایی دانشجویان زایران ایرانی در عتبات عالیات از سوی بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این مراسم با اشاره بر دو حدیث مستند از امام رضا(علیه السلام) ولایت را شرط توحید حقیقی برشمرد و آن را حصاری محکم برای در امان بودن از آسیب های دنیوی و اخروی خواند.

ولايت مداري، مهمترين اصل در اسلام است
به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در گردهمايي دانشگاهيان در بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي با اشاره بر دو حديث مستند از امام رضا(عليه السلام) ولايت را شرط توحيد حقيقي برشمرد و آن را حصاري محكم براي در امان بودن از آسيب هاي دنيوي و اخروي خواند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق حديث سلسله الذهب را حديثي معتبر دانست و گفت: در اين حديث توحيد، قلعه امن خداست مشروط به آن كه ولايت در كنار آن قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، شرط قبولي اعمال را ولايت، عنوان كرد و ادامه داد: در اسلام ولايت از نماز، روزه، حج و جهاد مهمتر خوانده سده و اين موضوع مستند به حديث معتبري در كتب روايي است.
وي حديث ديگري را مبني بر اينكه ولايت اميرالمؤمنين(عليه السلام) حصار محكمي براي در امان بودن از عذاب الهي است، مطرح كرد و اظهار داشت: توحيد منهاي ولايت ناقص است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، نقش ولايت را در نگهداري، بقا و تحريف نشدن دين و حاكميت مقررات الهي بي نظير خواند و گفت: حج بدون ولايت هر چند ممكن است صحيح باشد ولي شرط قبولي آن ولايت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، ولايت را نعمتي بزرگ برخواند و گفت: از نعمتهايي كه خداوند برمردم منت نهاده است مسئله رهبري و ولايت است.
وي اقتدار و امنيت در كشور ايران اسلامي را مرهون رهبري هاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود: امروز انديشه هاي حضرت امام، به بركت رهبري خردمندانه مقام معظم رهبري در حال اوج گرفتن است.




نظرات کاربران