زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند

زائران ایرانی درحج تلاش کنند تا همدلی و اقتدار اسلامی بیشتر جلوه کند

درآموزه‌های اسلامی و قرآنی توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه و اختلاف از مسایل مهم به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از مدينه منوره، خداوند متعال دين اسلام را براي ادارة زندگي مردم در دنيا و دستيابي به سعادتمندي آنان در آخرت به بشريت هديه داده است. درآموزه‌هاي اسلامي و قرآني توجه به وحدت و پرهيز از تفرقه و اختلاف از مسايل مهم بشمار مي رود.
خداوند در قرآن مجيد درسوره آل عمران آيه 103 خطاب به مؤمنان مي‌فرمايد: {وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا}
در اين آيه براهميت وحدت و انس مؤمنان با يكديگر بعنوان نعمتي الهي تاكيد شده است . امري كه مؤمنان بايدآن را به ياد داشته و از پرتگاه خطرناك تفرقه دوري كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرسرپرست حجاج ايراني بارها تاكيد كرده است كه حج متعلق به تمامي مسلمانان است و در كنگره عظيم حج ، امت اسلامي از گوشه و كنار جهان گرد هم مي آيند تا وحدت و اقتدار خود را به نمايش بگذارند .
درهمين راستا زائران ايراني بايد درحج تلاش كنند تا همدلي و اقتدار اسلامي بيشتر جلوه كند و از كارهايي كه موجب تفرقه مي شود پرهيز گردد.
البته بايد درنظر داشت كه تحقق وحدت نيازمند توجه به چند اصل است:
تكيه بر روي مشتركات ، پرهيز از اهانت به مقدسات ديگران و پرهيز از تكفير و نسبت شرك دادن به پيروان اسلام از اصول مهم در تحقق اين هدف بشمار مي رود.
اين سه اصل مي‌تواند مسلمانان را به امتي واحد تبديل نموده و اسلام در جهان حاكم گردد.
امام خميني در اين زمينه فرموده‌اند: اسلام آمده است تا تمام ملل دنيا را از عرب و عجم و ترك و فارس با هم متحد كند و يك امت بزرگ به نام امت اسلام در دنيا برقرار كند. آيت الله العظمي امام خامنه‌اي مقام معظم رهبري هم در سخنراني درجمع مردم اهل سنت كردستان ،اعمال جاهلانه برخي عوام شيعه و اهل سنت در اهانت به مقدسات طرف مقابل را شرعاً حرام و خلاف قانون دانستند .


| شناسه مطلب: 55286




حج تمتع وحدت مدينه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران