نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند

نماینده آیت الله سیستانی مراسم حج را بزرگ‎ترین همایش‎ اسلامی خواند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به مزایا و اهمیت مراسم عبادی حج گفت: مراسم حج یکی از بزرگترین همایش‎های اسلامی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد مرتضي كشميري، نماينده حضرت آيت الله سيستاني در لندن به بررسي آداب و احكام زيارت خانه خدا در ايام حج پرداخت و گفت: مراسم حج يكي از بزرگترين همايش‎هاي اسلامي است.
وي افزود: مراسم حج با حضور و مشاركت طوايف مختلف مردم در قوميت‎هاي گوناگون نشان دهنده ايمان پاك مسلمانان است. آنان شعارهاي يكسان در راستاي هدف برابر سر مي‎دهند و از شرك و جاهليت برائت مي‎جويند.
نماينده حضرت آيت الله سيستاني مراسم حج را از موارد تقرب به خداوند سبحان دانست و تصريح كرد كه مراسم حج منافع اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي و تربيتي بسياري براي جوامع اسلامي دارد.
حجت الاسلام كشميري مساوات را از فوايد برگزاري مراسم حج خواند و ادامه داد: مسلمانان در حج در بالاترين درجه مساوات، تواضع و برادري انساني خود قرار مي‎گيرند. آنان لباس اجتماعي خود را در مي‎آورند و با لباس عبادي (لباس احرام) بر وحدت انساني و برادري خود را تاكيد مي‎كنند.
وي تأكيد كرد: مراسم حج، مرزهاي انساني و سياسي را از بين برده و همه مسلمانان از هر مليت و قوميتي در كنار يكديگر به عبادت خداوند مي‎پردازند.
وي يكي از راه‎هاي مقابله با تروريسم را تضرع و خشوع عنوان كرد و اظهار داشت كه مسلمانان با خشوع مي‎توانند با تروريسم و تكفيري‎ها مبارزه كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران