محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد

محدودیت‌ها برای اعزام حج برداشته شد

دولت عربستان رسما اعلام کرد، از سال آینده هیچ محدودیتی برای اعزام زائر به حج تمتع نخواهد بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، «بندر بن محمد حجار»، وزير حج عربستان اعلام كرد، امسال آخرين دوره‌اي است كه حج تمتع با محدوديت سهميه براي زائران كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.
وي علت اين تصميم‌گيري را پايان يافتن طرح توسعه فضاي مسجدالحرام عنوان كرد.
اين مقام دولتي در ادامه گفت: تعداد زائران از حج تمتع سال آينده به پنج ميليون نفر و سپس به 30 ميليون زائر در پنج سال آينده افزايش پيدا مي‌كند.
وي افزود: راه‌اندازي سيستم‌هاي الكترونيك براي زوار خارجي هم از ديگر برنامه‌هاي ماست. از اين طريق تمام امور ورود‌، نقل و انتقال و اسكان زائران به نام خود آن‌ها به سهولت انجام مي‌گيرد و با همكاري وزارت امور خارجه، مسائل مربوط به ويزاي هر مسافر از طريق سيستم الكترونيكي انجام مي‌پذيرد.
به گزارش ورلد بولتن‌، او درباره بخش داخلي اين سرويس جديد هم گفت: در مورد زائرين داخلي هم وزارت حج يك سيستم الكترونيك طراحي كرده كه به شهروندان و افراد مقيم عربستاني امكان ثبت درخواست‌، انتخاب بخش موردنظر و پرداخت الكترونيكي براي خدمات مختلف را در اختيارشان مي‌گذارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران