معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف معاون وزارت حج و اوقاف
معاون وزارت حج و اوقاف "افغانستان"خبر داد:

قربانیان افغانستانی سانحه سقوط جرثقیل، در مکه تدفین می شوند

معاون اداری و سرپرست وزارت حج و اوقاف "افغانستان" گفت: 8 زائر این کشور که در حادثه مسجدالحرام جان باخته اند، در مکه مکرمه به خاک سپرده می شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، "داعي الحق عابد"، معاون اداري و سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان گفت: متاسفانه در حادثه روز جمعه مكه مكرمه عده اي از حاجيان به شهادت رسيدند. ۸ نفر از اين شهيدان از اتباع افغانستان هستند و ۳۲ نفر ديگر از آنها زخمي شدند. علاوه بر اينها پنج نفر ديگر از اتباع افغانستان نيز مفقود هستند. وي با آرزوي سلامتي براي مجروحين اين حادثه گفت: تاكنون ۱۸ نفر از مجروحين افغانستاني از بيمارستان مرخص شده اند و حال سه نفر ديگر وخيم گزارش شده است. سرپرست وزارت حج و اوقاف افغانستان در خصوص خدماتي كه اين كشور به زائران آسيب ديده در دست انجام دارد اظهار داشت: آنهايي كه در اين حادثه شهيد شدند در مكه مكرمه دفن مي شوند و مجروحين تحت مداوا هستند. يك تيم پزشكي هم در آنجا حضور دارد. بر اين اساس حدود ۶۰ نفر از پزشك هاي افغان در عربستان حضور پيدا كرده اند. آنهايي كه جراحتشان عميق است در بيمارستان هاي عربستان و كساني كه جراحتشان خفيف تر است در كلينيكي كه افغانستان در مكه مكرمه ايجاد كرده تحت مداوا هستند. وي عنوان كرد: شهدا از كشورهاي مختلف بودند و بايد ابتدا شناسايي و تثبيت هويت شوند. مراسم تدفين شهداي افغانستان هم تحت نظارت هيات ما انجام خواهد شد. خانواده هاي شهدا نيز در جريان قرار گرفته اند. معاون اداري وزارت حج و اوقاف افغانستان در بيان اطلاعات تكميلي از شهداي افغانستاني حادثه روز جمعه مكه مكرمه گفت: دو نفر از شهدا از ولايت كابل، سه نفر از ولايت پكتيا، دو نفر از ولايت پروان و يك نفر هم از ميدان وردك هستند. در ميان شهدا و مجروحين ما فقط يك خانم مجروح داريم و بقيه همه مرد هستند. وي افزود: امسال ۲۴ هزار حاجي از افغانستان عازم مكه مكرمه شده اند. غير از اين حادثه سقوط جرثقيل كه حادثه اي غير مترقبه و عمومي بود، حاجيان ما از خدمات ارائه شده رضايت دارند.


| شناسه مطلب: 55758




افغانستان حوادث مكه



نظرات کاربران