رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است

رویترز: کشته‌شدگان منا سه برابر رقم مورد ادعای عربستان است

یک رسانه غربی اعلام داشته که در سرشماری کشته‌شدگان حادثه حج امسال، به رقم ۲۰۷۰ نفر رسیده است و این تعداد، حدودا سه برابر رقمی است که مقام‌های عربستان سعودی اعلام کرده‌اند و بر آن اصرار دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رويترز، عربستان مي‌گويد شمار كشته‌شدگان اين حادثه ۷۶۹ نفر بوده است و ۹۳۴ نفر هم در آن زخمي شده‌اند. اما اين آمار از دو روز پس از حادثه، ديگر به روز نشده است.
رويترز بر مبناي گزارش‌هاي رسانه‌اي و بيانيه‌ هاي ۳۰ كشوري كه شهروندانشان در حادثه منا كشته شده‌ بودند، به رقم ۲۰۷۰ رسيده است.
پيش‌تر خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داده بود كه دست كم ۲۱۱۰ نفر در حادثه منا كشته شده‌اند.
وزارت بهداشت عربستان مدعي شده اختلاف‌ها درباره شمار كشته‌شدگان مي‌تواند ناشي از افزودن شمار حج‌ گزاراني باشد كه بر اثر عوامل طبيعي در جريان حج جان باخته‌اند.
در هفته‌هاي اخير، عربستان سعودي بابت نحوه مديريت اين حادثه، هدف انتقاد شديد بوده است.


| شناسه مطلب: 57137




عربستان آمار منا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران