فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین

فضیلت پیاده‌روی برای زیارت معصومین

زیارت پیادة اربعین امام حسین(علیه‌السلام) از مهم‌ترین زیارت‌های شیعیان است که همه‌ساله با حضور میلیونی شیعیان از سراسر دنیا برگزار می‌شود و افزون بر روایات فراوانی از معصومان: دراین‌باره، در سیرة عملی علما و مراجع بزرگ شیعه همچون شیخ مرتضی انصاری، میرزا حسین نوری، سید مهدی بحرالعلوم، شیخ جعفر کاشف‌الغطا و آیت‌‌الله مرعشی نجفی نمونه‌هایی از این پیاده‌روی معنوی مشاهده می‌شود.

به گزارش سروييس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، از زمان آفرينش حضرت آدم(عليه‌السلام) تاكنون در همة اديان الهي به زيارت اماكن مقدس سفارش شده و دشواري‌هاي راه بر اجر و پاداش معنوي اين سفر مي‌افزايد. در مذهب تشيع براي زيارت معصومان: به‌ويژه امام حسين(عليه‌السلام) فضيلت فراوان ذكر شده و نوعي تجديد پيمان استوار با اين انوار مقدس در اوج شور و شعور ديني به شمار مي‌رود. همچنين بيانگر اين است كه شيعيان از اقتدا به سالار شهيدان به خود مي‌بالند و زير بار زور و ستم نمي‌روند.
زيارت پيادة اربعين امام حسين(عليه‌السلام) از مهم‌ترين زيارت‌هاي شيعيان است كه همه‌ساله با حضور ميليوني شيعيان از سراسر دنيا برگزار مي‌شود و افزون بر روايات فراواني از معصومان: دراين‌باره، در سيرة عملي علما و مراجع بزرگ شيعه همچون شيخ مرتضي انصاري، ميرزا حسين نوري، سيد مهدي بحرالعلوم، شيخ جعفر كاشف‌الغطا و آيت‌‌الله مرعشي نجفي نمونه‌هايي از اين پياده‌روي معنوي مشاهده مي‌شود.
زيارت اماكن مقدس، عبادتي است كه قدمت آن به اولين پيامبر خدا آدم ابوالبشر(عليه‌السلام) مي‌رسد. نقل است كه او هفتاد مرتبه به خانه خدا سفر كرده است. حال اگر اين عبادت همراه با سختي و مشقت باشد، اجر و ثواب بيشتري هم دارد.
به‌ويژه اگر مقصد زيارت، مراقد مطهر يكي از معصومين باشد و در اين بين زيارت مرقد شريف أباعبدالله الحسين(عليه‌السلام) از والاترين و بافضيلت‌ترين آنهاست؛ چرا كه خود معصومين: فرموده‌اند: همه ما كشتي نجاتيم، ولي كشتي حسين(عليه‌السلام) سريع‌تر مي‌رود: «سفينة الحسين(عليه‌السلام) أسرع».
از سوي ديگر، اين گونه زيارت حرم اهل‌‌بيت رسول الله نشانه روشني از دوستي وافر به اين خاندان پاك دارد كه زمينه‌اي مناسب را براي اطاعت از آنان فراهم مي‌كند و تجديد پيماني محكم با اين انوار مقدس است كه در اوج شور و شعور ديني صورت مي‌گيرد. زيارت اربعين امام حسين(عليه‌السلام) از جمله اين فرصت‌هاي ناب است. حركت جمعيتي چند ده ميليوني و بسيار باشكوه و باعظمت و سرشار از معنويت.
نويسنده: سيدعادل علوي
ترجمه حسين شهرستاني


| شناسه مطلب: 57625




زيارت اربعين



نظرات کاربران