توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی

توضیحات رئیس سازمان حج دربارۀ احتمال ربایش‌ رکن‌آبادی

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی افراد عامل فاجعه منا را توطئه‌ای برای ربودن رکن‌آبادی می‌دانند، ادامه داد: این شایعه‌ای است که صحت ندارد و جفایی به خانواده‌های داغدیدگان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سعيد اوحدي در جمع اساتيد و هيئت علمي دانشگاه آيت‌الله بروجردي اين شهرستان اظهار كرد: اطلاع‌رساني‌هاي سازمان حج و زيارت از فاجعه منا به مردم شفاف، صادقانه و به دور از جوسازي‌هاي سياسي است.
به گزارش «انتخاب»، رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه برخي ‌‌فاجعه منا را توطئه‌اي براي ربايش ركن‌آبادي مي‌دانند، گفت: اين شايعه‌اي است كه صحت ندارد و جفايي به خانواده‌هاي داغديدگان است.
وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در خصوص تشكيل مديريت بحران در ساختار حج، عنوان كرد: شناسايي ابعاد فاجعه منا در ابعاد علمي با همكاري اساتيد و دانشگاهيان ضروري است.
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه مستندسازي از فاجعه منا بعد سياسي و يكي از وظايف اين سازمان است، مجموع عوامل سازمان حج و زيارت را 170 نفر برشمرد و تاكيد كرد: در ايام حج بر اين تعداد افزوده مي‌شود.
وي با اشاره به لزوم هماهنگي ميان گروه‌هاي مختلف در ايام حج، تصريح كرد: در عربستان پيش از ايام حج جلسه توجيهي با حضور همه روساي حج برگزار مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه برخي افراد عامل فاجعه منا را توطئه‌اي براي ربودن ركن‌آبادي مي‌دانند، ادامه داد: اين شايعه‌اي است كه صحت ندارد و جفايي به خانواده‌هاي داغديدگان است.
اوحدي با اشاره به اينكه سوء‌مديريت حكام عربستان در فاجعه منا در نخستين روزهاي اين حادثه در مصاحبه‌هاي آنها قابل مشاهده بوده است، يادآور شد: نگهداري 300 تن از جان‌باختگان اين حادثه به مدت چهار روز در گرماي 52 درجه سانتي‎گراد در كانتينرها جنايتي بزرگ است.
وي با بيان اينكه ‌كار كارشناسي و حقوقي فاجعه منا توسط وزارت امور خارجه كشور در حال انجام است، خاطرنشان كرد: پيگيري تحقيقي و حقوقي فاجعه منا نيازمند استفاده از ظرفيت دانشگاهيان است و مستندات به دست آمده از فاجعه منا در اختيار مجموعه‌هاي تحقيقي قرار داده مي‌شود.
لازم به ذكر است در پايان اين جلسه تمثال زمان اسارت سعيد اوحدي در زندان‌هاي رژيم بعث عراق به او تقديم شد.


| شناسه مطلب: 57717




سعيد اوحدي منا



نظرات کاربران