اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین

اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول گفت: شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم برای زائران اربعین راه اندازی شد و مشترکان همراه اول می توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وحيد صدوقي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين سرويس در مجموع در 9 نقطه به مشتركان ارائه مي شود و قرار است با استفاده از آن، تبادل ديتاي 2 پيام رسان خارجي كه بيشتر مورد استفاده مردم است و حداكثر سه پيام رسان داخلي از جمله ساينا و بيسفون، رايگان باشد.
وي با بيان اينكه ايجاد شبكه بي سيم نياز به دريافت مجوز نداشت، گفت: از اين رو در نجف، كربلا و مسير نجف به كربلا 160 نقطه دسترسي (اكسس پوينت) ايجاد شده است كه به مشتركان سيم كارت هاي همراه اول سرويس رايگان واي فاي ارائه مي كند.
ارتباط واي-فاي بيشتر بر پايه ارتباط شبكه اينترنت به صورت بي سيم تأكيد مي كند و همين امر باعث محبوبيت بسيار زياد آن شده است با استفاده از اين تكنولوژي به راحتي در مسافرت، هواپيما و يا هتل مي توان از طريق رايانهٔ همراه به اينترنت متصل شد.

ارتباط واي-فاي بيشتر بر پايه ارتباط شبكه اينترنت به صورت بي سيم تأكيد مي كند و همين امر باعث محبوبيت بسيار زياد آن شده است با استفاده از اين تكنولوژي به راحتي در مسافرت، هواپيما و يا هتل مي توان از طريق رايانهٔ همراه به اينترنت متصل شد.

صدوقي افزود: مشتركان همراه اول مي توانند با ارسال پيامك به 8941 نحوه فعالسازي سرويس رايگان واي فاي را دريافت كنند كه براي اين سرويس پهناي باند 750 مگابيتي در نظر گرفته شده است.
به گفته مديرعامل همراه اول، در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه نيز 25 سايت BTS افزوده شده است.
وي افزود: سال گذشته در مرزهاي خروجي 9 سايت اضافه شده بود كه ترافيك 20 برابر شد و 20 هزار مشترك اپراتورهاي ديگر ايراني نيز از ظرفيت شبكه همراه اول در مرزهاي ايران استفاده كردند.
صدوقي ايجاد 10 هزار و 200 كانال ارتباطي براي بهبود ارتباط موبايلي در گذرگاه هاي مرزي با عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شهر مرزي مهران، با اضافه شدن 13 سايت دو لايه معادل 26 سايت، هفت هزار و 200 كانال ارتباطي ايجاد شد و ظرفيت شهر مهران نسبت به اربعين سال گذشته 2 برابر افزايش يافت.
مديرعامل همراه اول افزود: همچنين در شهر مهران، براي رفاه حال زائران، پنج سايت نسل سه راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: در نقاط مرزي شلمچه و چزابه نيز 6 سايت جديد تلفن همراه راه اندازي و سه هزار كانال ارتباطي ايجاد شده است كه با استفاده از سايت هاي پرظرفيت، ظرفيت شبكه در اين نقاط نسبت به اربعين سال گذشته به دو برابر افزايش يافته است.
صدوقي افزود:همچنين در شلمچه و چزابه، 2 سايت نسل سوم ( G3 ) راه اندازي شده است تا زائران حسيني بتوانند با سرعت بيشتري از اينترنت همراه خود استفاده كنند.
مديرعامل شركت ارتباطات سيار گفت: سال گذشته در ايام اربعين 2 ميليون زائر به كربلا مشرف شدند كه شبكه اپراتورهاي عراقي توان سرويس دهي به اين زائران را نداشتند به نحوي كه چهار روز قبل از اربعين حسيني، 700 هزار نفر از مشتركان همراه اول در شبكه رومينگ به روزرساني شدند و به طور كلي چهار روز قبل از اربعين، سرويس رومينگ قطع شد.
وي، رشد تعداد مشتركاني كه از سرويس رومينگ در اين ايام استفاده مي كنند را مورد اشاره قرارداد و گفت: در آن زمان، شبكه سيگنالينگ، زيرساخت و اپراتورهاي عراقي پاسخگو نبودند كه اين امر به قطع ارتباطات زائران منجر شد.
صدوقي، سفر وزير ارتباطات به عراق براي ايجاد تمهيدات لازم را مورد اشاره قرار داد و بيان كرد: عمده محدوده خدمات رومينگ براساس تعرفه زيرساخت تامين مي شود لذا آخرين مذاكرات براي اخذ تخفيف هاي بيشتر و اعلام نهايي نرخ تماس رومينگ زائران در عراق و بالعكس درحال انجام است.


| شناسه مطلب: 57737




اربعين تلفن



نظرات کاربران