رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست رکورد صدور گذرنامه شکست

رکورد صدور گذرنامه شکست

از ابتدای ماه صفر تا کنون قریب به 275 هزار گذرنامه صادر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي در آستانه فرا رسيدن اربعين حسيني ضمن تشريح تمهيدات و اقدامات پيش‌بيني شده براي سفر زائران حسيني گفت: از ابتداي ماه صفر تا كنون قريب به 275 هزار گذرنامه صادر شده است.
محمد بابايي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اقدامات انجام شده ازسوي پليس مهاجرت و گذرنامه در قرارگاه اربعين، اظهار كرد: از ابتداي ماه صفر تاكنون 57 هزار و 831 نفر براي سفر به عتبات از كشور خارج شده‌اند و اين روند همچنان ادامه دارد.
آغاز موج سفر به عتبات از آخر هفته
وي با بيان اينكه موج سفر به عتبات از پنج‌شنبه و جمعه اين هفته آغاز مي‌شود، گفت:‌ پيش‌بيني مي‌شود، تا دو روز مانده به اربعين ترافيك انساني زائران در گذرگاه‌ها و پايانه‌هاي مرزي سنگين باشد.
رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با بيان اينكه تعدادي از زائران نيز از طريق خطوط هوايي به عتبات اعزام خواهند شد، گفت: هنوز اكثر گروه‌ها، كاروان‌ها و هيات‌ها براي سفر به عراق به مرز مراجعه نكرده‌اند.
ركورد صدور گذرنامه جابجا شد بابايي درباره تعدادگذرنامه‌هاي صادر شده در روزهاي اخير نيز گفت: از ابتداي ماه صفر تا كنون 274 هزار و 441 گذرنامه صادر شده است كه اين روند، ركورد صدور گذرنامه در كشور را جابجا كرده است.
رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي ادامه داد: مركز چاپ گذرنامه ما در روزهاي اخير به صورت مضاعف در حال فعاليت است و از روز گذشته نيز فعاليت سه شيفته خود را آغاز كرده است و به همين روال ادامه خواهد داشت.
وي هچنين درباره امكان جعل گذرنامه و ويزا در اين ايام نيز به ايسنا گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوي پليس، در اين ايام موردي از جعل گذرنامه نداشته‌ايم، اما در مورد جعل ويزا يك مورد وجود داشت كه اقدام به جعل صدها مهر سفارت كرده بودند كه خوشبختانه تا پيش از توزيع پاسپورت‌ها، عوامل آن شناسايي و توسط عوامل پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
هشدار به زائران درباره سودجويان و كارچاق‌كن‌ها بابايي با اشاره به فعاليت سودجويان و كارچاق‌كن‌ها در اطراف سفارتخانه‌ و كنسولگري‌هاي كشور عراق در ايران ، تصريح كرد: ممكن است افرادي در ازاي دريافت مبلغي بيشتر، وعده اخذ ويزاي خارج از نوبت را به زائران بدهند كه هشدار ما به اين افراد اين است كه مراقب باشند تا فريب اين افراد را نخورند و از طريق قانوني براي اخذ ويزا اقدام كنند.
آخرين مهلت ثبت‌نام در سامانه سما رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با اشاره به فعاليت سامانه سما كه از سوي سازمان حج و زيارت راه‌اندازي شده است، گفت: آخرين مهلت ثبت‌نام در اين سامانه تا امروز سه‌شنبه است و متقاضيان دريافت ويزاي اربعين با ثبت نام در اين سامانه مي‌توانند براي دريافت راحت‌تر ويزاي خود اقدام كنند.
وي درباره اينكه آيا خارج از اين سامانه نيز مي‌توان نسبت به اخذ ويزاي كشور عراق اقدام كرد يا خير، نيز گفت: افرادي كه در اين سامانه ثبت نام نكرده‌اند نيز مي توانند با مراجعه به سفارت نسبت به اخذ ويزاي خود اقدام كنند اما بهترين شيوه ثبت نام از طريق اين سامانه است. چرا كه در اين روش ديگر معطلي چند ساعته مقابل در سفارتخانه‌ و ... وجود نخواهد داشت.
رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي درباره استقرار گيت‌ در پايانه‌هاي مرزي و نحوه خروج از كشور نيز گفت: از ميان 96 گيت نصب شده در مرزها بيش از 30 دستگاه آن از نوع گيت‌هاي استقراري است و مابقي ثابت است. ضمن اينكه امكان خروج از مرز در اين ايام به شكل شبانه‌روزي انجام مي‌شود و روند كنترل مدارك نيز تسريع شده است.
بابايي درباره هرينه صدور گذرنامه نيز گفت: متقاضيان بايد به دفاتر پليس +10 مراجعه كرده و درخواست خود براي دريافت گذرنامه را ارائه دهند. اين روند در مجموع هزينه‌هاي حدود 130 هزار تومان براي متقاضي خواهد داشت و گرچه ممكن است در حد چند هزار تومان اين رقم كم يا زياد شود، اما رقم‌هاي بيشتر از آن رقم هاي نادرستي است كه نبايد پرداخت شود.
وي همچنين از زائران خواست تا در زمان مناسب نسبت به دريافت گذرنامه معتبر خود اقدام كرده و گمان نكنند كه امكان سفر بدون گذرنامه برايشان وجود خواهد داشت، چرا كه سخت‌گيري‌هايي از اين جهت در دو كشور ايران و عراق وجود دارد.




نظرات کاربران