توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین

توصیه‌های آیت‌الله وحید خراسانی به زائرین اربعین

خوشا به حال کسانی که قدر این نعمت را بدانند و بعد از این سفر که از هر گناهی پاکیزه می شوند، مراقب باشند که خود را آلوده نکنند، و خدا و امام زمان علیه السلام را هرگز فراموش ننمایند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت‌الله وحيد خراساني از مراجع عظام تقليد، نكته ها و سفارش‌هايي به زائرين اربعين مطرح كرد كه متن كامل آن به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
زوار قبر سيدالشهداء عليه السلام اگر بدانند كجا مي روند و به زيارت چه كسي مشرف مي شوند ، سر از پا در اين سفر نمي شناسند.
جايي كه مي روند، به بيان كسي كه كلام او به منزلۀ كلام خداست - چون حجت بالغه الهيه است - و مقصد آنان در اين سفر عرش خداست.
و آنچه براي ايشان در اين مقصد منتهاي مطلب است، آن است كه آنان زوار خدايند. قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام: مَا لِمَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه السلام ؟ قَالَ : كَانَ كَمَنْ‏ زَارَ اللَّهَ‏ فِي‏ عَرْشِهِ‏ . قَالَ: قُلْتُ: مَا لِمَنْ زَارَ أَحَداً مِنْكُمْ [ أَحَدَكُمْ‏ ]؟
قَالَ : كَمَنْ زَارَ رَسُولَ اللَّهِ‏ صلي الله عليه وآله.
حديث صحيح كه عقل را مبهوت مي كند ، اين است : عن ابن محبوب ، عن اسحاق بن عمار، قال: سمعت أبا عبد الله عليه السلام يقول: ليس نبيّ في السموات والأرض إلا ويسألون الله تبارك وتعالي أن يؤذن لهم في زيارة الحسين عليه السلام ففوج ينزل ففوج يعرج.
هيچ پيغمبري نيست، يعني از آن آدمي كه شد صفي الله و مسجود تمام ملائكة الله، و آن نوحي كه نهصد و پنجاه سال مردم را به خدا دعوت كرد و شد نجي الله ، و آن ابراهيمي كه خدا او را مبتلا كرد به كلمات و بعد از تمام آن كلمات از نبوت و رسالت و خلت گذشت و به مقام امامت رسيد ، و آن موسايي كه خدا درباره او فرمود : وناديناه من جانب الطور الأيمن وقربناه نجيا، و شد كليم الله ، و آن عيسايي كه از دم روح القدس به وجود آمد و شد كلمة الله و روح الله، همه اينان مسألتشان از خداوند تبارك وتعالي اين است كه به آنان اذن دهد كه به زيارت قبر حسين بن علي عليهما السلام مشرف شوند.
آيا در آن بقعه چه غوغا است كه مطاف تمام انبيا و اولوا العزم از فرستادگان خداست. فوجي از آسمان به زمين نازل و فوجي از زمين به آسمان صاعد، و آن فوج ، مركب از ملائكه مقربين و انبيا و مرسلين است، و تا قيامت امر بر اين منوال است.
خوشا به حال كساني كه قدر اين نعمت را بدانند و بعد از اين سفر كه از هر گناهي پاكيزه مي شوند، مراقب باشند كه خود را آلوده نكنند، و خدا و امام زمان عليه السلام را هرگز فراموش ننمايند.
و هر ماهي يك ختم قرآن بكنند و به روح رسول خدا صلي الله عليه وآله تا امام زمان عليه السلام نثار كنند و همه قرآني را كه در دوره ي سال براي چهارده معصوم قرائت كردند ، به حضرت ولي عصر صاحب العصر والزمان عليه السلام هديه كنند، كه اين عمل آنان را با امام زمان عليه السلام محشور خواهد كرد و كسي كه با او باشد با تمام انبيا و اوصيا است.
سزاور است كساني كه از ايران مشرف مي شوند ، به نيابت امام هشتم علي بن موسي الرضا عليهما السلام بروند، و كساني كه از بلاد ديگر به آن حرم شرفياب مي شوند، به نيابت سائر معصومين عليهم السلام مشرف شوند، و در اين سفر پر بركت چون نائب آن مقام رفيع هستند، نظر عنايت حضرت سيد الشهدا عليه السلام به آن نائبان به رعايت منوب عنه آنان موجب سعادت دنيا و عقبي است.
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته




نظرات کاربران