همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش روحانیان و مداحان کاروان‌های عتبات آذربایجان شرقی برگزار شد

همایش روحانیون، مداحان و مدیران کاروان‌های عتبات عالیات آذربایجان شرقی در سالن همایش‌ دکتر مبین تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز، حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري و نماينده بعثه مقام معظم رهبري در آذربايجان شرقي امروز در همايش روحانيت، مداحان و مديران كاروان‌هاي عتبات عاليات آذربايجان شرقي در سالن همايش‌هاي مبين تبريز، اظهار داشت: زيارت اربعين، زيارتي خاص و با عظمت است.
وي با بيان اين‌كه حجر بن عدي ها از ياران و محبان حقيقي اميرمؤمنان(ع) بود، گفت: مكتب علي بن ابي طالب(ع) داراي چنان ياران بزرگي است كه در طول تاريخ فرياد حقانيت حضرت علي بن ابي طالب را به گوش جهان رساندند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به جريان شهادت حجر بن عدي، افزود: حجر بن عدي مي‌خواهد كه اول پسرش را شهيد كنند بعد خودش را به شهادت برسانند، پدر معمولا چنين آرزويي نمي‌كند، در پاسخ حجر مي‌فرمايد به خودم اطمينان دارم اما از پسرم دچار نگراني هستم كه مبادا دچار انحراف شود.
وي ادامه داد: علي بن ابي طالب(ع) در مكتبش حجربن عدي ها و ميثم تمارها را دارد، علي در مكتب خود ياراني چنين ارزشمند دارند، تمسك به سيره اين بزرگواران در محبت و عشق به علي بن ابي طالب(ع) الگوي ما در ولايت‌مداري است.
امام جمعه مراغه، زيارت اربعين را مختص سيدالشهداء دانست و ابراز داشت: زيارت اربعين، اربعين حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) است، نه براي پيغمبر است و نه براي ديگر معصومين، از اين رو براگزاري اربعين براي فرزندان حضرت سيدالشهداء بي معنا و نامناسب است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در استان با آرزوي اينكه داعش و گروه‌هاي تكفيري دچار اضمحلال و نابود شوند، تصريح كرد: اميد است با از ميان رفتن گرو‌هاي تكفيري در منطقه كه عمال آمريكا و كشورهاي استكباري است، عتبات عاليات و سوريه امن شده و زيارت در امنيت و آرامش صورت گيرد.
وي شرط قبولي اعمال را ولايت دانست و تصريح كرد: اگر ولايت و اعتقاد به آن نباشد، اعمال انسان معنا نخواهد داشت و به حقيقت خود دست پيدا نمي كند.
روحي، مدير كل حج و زيارت استان آذربايجان شرقي در اين مراسم با اشاره به آمار حج و زيارت استان، اظهار داشت: 36 هزار نفر در استان براي زيارت اربعين در سما ثبت نام داشتند و با مجموع استان اردبيل 63 هزار نفر بودند كه از اين ميان 46 هزار و 500 نفر موفق به دريافت ويزا شده اند.




نظرات کاربران