آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید

آیت‌الله مکارم: موقوفه‌ها را نجات دهید

یکی از مراجع تقلید گفت: باید جلو تجاوز صریح به وقف را با شجاعت گرفت و امیدواریم نیروی قضایی نیز کمک کند تا موقوفه‌ها از دست موقوفه‌خواران نجات یابد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي روز پنجشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه و رييس سازمان اوقاف كشور با گرامي‌داشت هفته بسيج گفت: بسيج ابتكاري بسيار بزرگ از سوي امام خميني(ره) بود كه از اركان جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود اگر بسيج نباشد طمع دشمنان براي سيطره زياد مي‌شود.
وي افزود: اوقاف كه قبل از اسلام هم بود در زمان اسلام پر رنگ شد و يكي از منابع كارهاي خير است؛ وقف همان صدقه جاري است كه در روايات آمده است و ائمه عليهم السلام در اين عرصه پيشگام بوده‌اند.
وي با بيان اين‌كه «موقوفات مي‌تواند براي ياري فقرا يا قشرهاي محروم و گسترش برنامه‌هاي فرهنگي استفاده شود» بر مسأله كتابخواني تأكيد كرد و اظهاركرد: بايد در اين زمينه تبليغات خوبي صورت گيرد و به اين كار اهميت داده شود؛ يكي از كارهاي مهم فرهنگي نشر كتاب‌هاي ديني به زبان‌هاي گوناگون است.
اين مرجع تقليد با اشاره به ضرورت توجه به نسل جوان و اهتمام نسبت به حل مشكلات آنان، ادامه داد: امروزه جوانان مشكل كار، تحصيلات، ازدواج و مسكن دارند؛ از اين رو اوقاف بايد به اين مشكلات توجه كند؛ وقف براي عزاداري خوب است اما بايد عزاداراني باشند كه عزاداري كنند؛ وقف براي مشكلات جوانان و كتاب بايد به مردم آموزش داده شود.
وي با بيان اين‌كه «امروزه تبليغات دشمن درباره اسلام‌هراسي و شيعه‌هراسي بسيار است» اظهار كرد: مساله تكفيري‌ها نيز مشكل مهم دنياي امروز است كه سازمان اوقاف از طريق سايت، اعزام مبلغ به خارج و طرق ديگر بايد با اين مسائل مقابله كند؛ اوقاف بايد به سهم خود در خثني كردن فتنه‌هاي دشمن سهيم باشند.
وي اظهار كرد: اگر مي‌خواهيم اوقاف جاذبه داشته باشد بايد مواردي كه وقف اجرا مي‌شود اطلاع‌رساني شود تا مردم بدانند كه وقف در جاي خودش مصرف مي‌شود. سرمايه اعتماد است كه از طريق عمل به اوقاف و اطلاع‌رساني مي‌توان به آن دست يافت.
مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: مدتي اوقاف دست عده‌اي موقوفه‌خوار بود كه نجات وقف‌ها از دست اين افراد سبب اعتماد مردم شد و بايد با شجاعت در برابر اين افراد ايستادگي كرد. در برابر تجاوز صريح به وقف بايد شجاعانه مقابله كرد كه در اين مسير نيروهاي قضايي نيز بايد ياري كنند.
اين استاد دروس خارج حوزه علميه قم با بيان اين‌كه «ساماندهي به اوقاف و درآمدزا كردن موقوفات بسيار مهم است»، گفت: تا جايي كه امكان دارد بايد سازمان اوقاف كوچك شود تا در آمدها در آن فرو نرود.


| شناسه مطلب: 57880




وقف مكارم شيرازي



نظرات کاربران