حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه

حاشیه‌های از شور حسینی زائران کربلا در شلمچه

حدود یم هفته به اربعین حسینی زمان باقیست، ولی هر روز به تعداد مشتاقانی که قصد حضور در راهپیمایی رابعین حسینی را دارند افزوده می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين روزها شلمچه سرشار از شوق و شور مردمي است كه قصد دارند خود را براي حضور در مراسم اربعين حسيني به كربلا رسانده و ميزباناني شايسته كه هر چه در توان دارند براي پذيرايي زا زائران سالار شهيدان به ميدان آورده و با تشكيل بيش از 160 موكب مردمي به زائران اربعين خدمت رساني مي كنند.
به گفته مسئولان محلي، روزانه بيش از 30 هزار زائر مرز شلمچه عازم عراق مي شوند تا در مراسم اربعين حسيني شركت كنند و اين افراد به صورت فردي يا گروهي به منظور شركت در مراسم بزرگ اربعين وارد اين گذرگاه مرزي مي شوند.
*بر اساس آخرين آمارها تاكنون بيش از 250 هزار زائر از مرز شلمچه عازم عتبات عاليات شده اند كه اين تعداد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش 32 درصدي را نشان مي دهد.
*50 دستگاه اتوبوس شركت واحد، زائران را از پل 'نو' تا نقطه صفر مرزي جابجا مي كند.
*يك خط ريلي با 5 رام قطار نيز زائران را از ايستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزي جابجا مي كند.
* در طول مسير خرمشهر به شلمچه يگان ويژه انتظامي از تردد خودروهاي فاقد برچسب اربعين در گذرگاه شلمچه جلوگيري مي كند.
*دو دستگاه خودپرداز بانكي در مسير موكب ها تا نقطه صفر مرزي مستقر شده است.
*گروه هاي بهداشتي و درماني دانشكده علوم پزشكي آبادان در قالب گشت هاي بهداشتي بر پخت غذا و توزيع نذري نظارت دارند.
*دو گروه درماني دانشكده علوم پزشكي آبادان و بهداري ناجا در مرز مستقر بوده و زائران را رايگان درمان مي كنند.
*با پيگيري مسئولان ايراني و عراقي، جمعيت هلال احمر درمان بيماران را از نقطه صفر مرزي در شلمچه تا كربلا عهده دار است.
*دو موكب در نقطه صفر مرزي بين گيت هاي خروج از مرز ايران و ورود به مرز عراق از زائران پذيرايي مي كند.
* سه ايست بازرسي گذرنامه و رواديد تا نقطه صفر مرزي مستقر و از خروج افراد فاقد رواديد جلوگيري مي كند.
*چند گروه از زائران خارجي از شمال آفريقا در قالب گروه هاي 40 نفر از مرز شلمچه براي شركت در مراسم اربعين از مرز شلمچه عازم عراق شدند.
يك گروه 250 نفره از كشور آذربايجان براي عزيمت به كنگره عظيم اربعين حسيني به پايانه مرزي شلمچه رسيدند و به زودي به كشور عراق اعزام مي شوند.
اين گروه كه شامل اقشار مختلف كشور آذربايجان از جمله جوانان و كهنسالان مرد و زن بود، با در دست داشتن پرچم كشور آذربايجان با نداي لبيك يا حسين مسير شلمچه تا مرز بين المللي را با پاي پياده طي كردند.
گروهي 103 نفره با پوشش متحدالشكل و با در دست داشتن پرچم كشور پاكستان، پياده روي خود را از شلمچه به مرز بين المللي كشور ايران و عراق آغاز كرده و به صف زائران اربعين حسيني پيوستند.
منبع:‌ايرنا


| شناسه مطلب: 57901




اربعين مرز



نظرات کاربران