فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر

فعالیت مرکز گمشدگان در کربلا + تصاویر


مرکز اصلی امور گمشدگان کربلا در خیابان شهدا این روزها با تردد زیاد زائرانی روبرو است که یا خود گمشده اند و یا گمشده ای دارند، خادمان امام حسین علیه السلام از ساعت 6 صبح تا ساعت 9 شب در حال راهنمایی آنان هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، اين روزها فعاليت هاي مختلفي براي آسايش حال زائران امام حسين عليه السلام كه با پاي پياده عازم كربلاي معلا شده اند در جريان است و كميته هاي حمل و نقل، اسكان و تغذيه، امنيت، درمان و بهداشت و مفقودين ستاد اجرايي اربعين در حال خدمت رساني هستند.
يكي از كميته هايي كه به طور مستقيم با زائران در ارتباط است، مفقودين و يا همان گمشدگان نام دارد كه امور زائراني را كه از خانواده يا كاروان خود جدا افتاده اند و از محل اسكان خود نشاني در دست ندارند را راهنمايي مي كند و يا مراجعات افرادي را كه گمشده اي دارند، پاسخ مي دهد.
امسال ستاد راهنماي زائر با داشتن شبكه هاي ارتباطي در 40 نقطه از شهرهاي نجف، بين راه نجف تا كربلا و كربلا به كمك كميته مفقودين آمده است و با توجه به ايام اربعين امام حسين عليه السلام كه با ازدحام جمعيت در كربلا مواجه هستيم، باجه هايي در سطح شهر قرار داده است تا امكان پاسخ گويي سريع به زائران فراهم شود.
مركز اصلي امور گمشدگان در كربلا در خيابان شهدا واقع شده است كه اين روزها با تردد زياد زائراني كه يا خود گمشده اند و يا گمشده اي دارند، روبرو است و خادمان امام حسين عليه السلام از ساعت 6 صبح تا ساعت 9 شب در حال راهنمايي آنان هستند.
روش راهنمايي زائراني كه به اين مركز مراجعه مي كنند به دو صورت انجام مي شود. ابتدا پس از وارد شدن نام فرد گمشده در فرم گمشدگان، اطلاعات در سيستم ثبت مي شود و سپس از طريق بلندگو نام او و نام فردي كه با وي مرتبط است اعلام و محلي براي قرار آنها مشخص مي شود.
در صورتي كه پيش از مراجعه فرد گمشده، از بستگان او به مركز مفقودين يا يكي از باجه هاي مرتبط مراجعه كرده و از گمشده خود خبر داده باشد، مشخصات او نيز در كامپيوتر ثبت است و نام فرد گمشده در كامپيوتر مركز مشخص مي شود كه مدتي را مهمان اين مركز است تا خانواده يا دوستانش براي بردن وي مراجعه كنند.
اگر زائر نام محل اسكان خود را بداند اما راه رفتن به آنجا را نشناسد، در اين صورت يكي از افراد راهنماي زائر كه با شهر مقدس كربلا به خوبي آشنا است، وي را براي رسيدن به محل اقامتش هدايت مي كند.


| شناسه مطلب: 57912




كربلا اربعين



نظرات کاربران