قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند قشقاوی: 

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند
قشقاوی:

قشقاوی : زائران سریع‌تر بازگردند

معاون کنسولی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طبق نظر بسیاری از مراجع صرف عرض سلام به مرقد مطهر امام حسین (ع) جهت برخورداری از فضیلت زیارت کفایت می‌کند و لازم است زوار اربعین حسینی به دادن سلام اکتفا کنند و هر چه سریع‌تر بازگردند تا خروج و ورود سایر زائران به خوبی انجام شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن قشقاوي، معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان خارج از كشور وزير خارجه ايران عصر دوشنبه در نشست فوق‌العاده ستاد مركزي اربعين در وزارت كشور با بيان اين كه پيش‌بيني‌هاي هواشناسي امكان وقوع بارندگي و ايجاد گرد و غبار را در مسيرهاي عبور زائران نشان مي‌دهد افزود: قريب صد هزار اتومبيل در مرزهاي مهران و ساير نقاط پارك شده‌اند و ممكن است با پيش‌بيني‌هاي آب و هوايي در منطقه زمين‌گير شوند بنابراين راه عاقلانه اين است كه زائران هر چه زودتر بازگردند تا ورود و خروج ساير زائرين به خوبي انجام شود. همان‌طور كه تاكنون اين چنين بوده است.
او با اشاره به اين كه تا غروب روز گذشته نزديك يك ميليون و 550 هزار ويزا براي زائران حرم حسيني از سوي سفارت عراق و 4 كنسولگري اين كشور صادر شده است تصريح كرد: خبري كه اين روزها گفته شده است مي‌توان بدون ويزا از مرز عبور كرد را از اساس تكذيب مي‌كنيم چرا كه علاوه بر قوانين خود ما تصميم كشور عراق نيز اين است كه حتما ويزا براي زائران صادر شود.
قشقاوي با اشاره به اين كه تا اين لحظه روند امور در تمام نقاط عبور زائران از هر نظر فراهم بوده است، افزود: ممكن است كساني به دنبال اين باشند كه كام مردم را در شرايط حاضر تلخ كردند و بنابراين عزيزان زائر مراقب باشند كه در مناطقي كه امكان خطر وجود دارد مثل سامرا و يا استان دياله حدالمقدور از سفر به آن مناطق خودداري كنند چرا كه مقام‌هاي مسوول نيز در صورت بروز حادثه امنيتي در پاسخگويي به مشكل برخواهند خورد.
وي هم‌چنين با اشاره به اين كه زائران به دادن سلام به مرقد مطهر امام حسين (ع) كفايت كنند و زودتر مهياي بازگشت به كشور شوند گفت: به دليل پيش‌بيني‌هاي هواشناسي مبني بر بارندگي و نيز نظر بسياري از مراجع مبني بر اين كه صرف سلام دادن به مرقد مطهر فضيلت زيارت را تامين مي‌كند از زائران مي خواهيم هر چه سريع‌تر به كشور بازگردند.
معاون ظريف در پايان تاكيد كرد:‌ در مورد اتباع خارجي كه از ايران به سوي عراق حركت مي‌كنند نيز بايد بگويم به هيچ‌وجه اين گونه نيست كه اجازه دهيم آن‌ها بدون ويزا از مرزها عبور كنند و ما هر گونه ورود و خروج غيرمجاز را طبق قانون مورد بررسي قرار خواهيم داد.


| شناسه مطلب: 58016




اربعين



نظرات کاربران