روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند

روز شمار اربعین 15: اموری که انسان را به خدا و دین نزدیک می کند

امروز به وقت کشور عراق مصادف است با هجدهم ماه صفر 1437 هجری قمری و تنها دو روز تا اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالحسین علیه السلام باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، امروز به وقت كشور عراق مصادف است با هجدهم ماه صفر 1437 هجري قمري. - امام رضا عليه‏السلام فرمود: من زار قبر أبي عبدالله عليه‏السلام بشط الفرات، كان كمن زار الله فوق عرشه؛ كسي كه به زيارت قبر اباعبدالله در كنار فرات رود، همانند كسي است كه به زيارت خدا بر عرش او رفته است.(المناقب ج4 ص128)
از امام صادق عليه‏السلام نقل شده است كه فرمود: من أتي قبر الحسين عليه‏السلام عارفا بحقه كتبه الله في أعلي عليين؛ كسي كه به زيارت قبر حسين رود، در حالي كه عارف به حق او باشد، خداوند او را در بالاترين و والاترين جايگاهها قرار خواهد داد.(كامل الزيارات ص148)
امام صادق عليه‏السلام فرمود: زيارة الحسين بن علي عليه‏السلام واجبة علي كل من يقر للحسين بالإمامة من الله عزوجل؛ زيارت حسين بن علي عليه‏السلام بر هر كسي كه اقرار به امامت او از جانب خداوند متعال دارد، واجب است.(الارشاد ج2 ص133)
امام صادق عليه‏السلام به ام سعيد احمسية فرمود: يا أم سعيد، تزورين قبر الحسين؟ قالت: قلت: نعم، فقال لي: زوريه، فإن زيارة قبر الحسين واجبة علي الرجال و النساء؛ اي ام سعيد، آيا قبر حسين را زيارت مي‏كني؟ گفت: آري، فرمود: آري آن را زيارت كن، كه زيارت قبر حسين بر هر مرد و زني واجب است. (كامل الزيارات، ص 122)
امام صادق(ع) فرمود: خداوند خير هر كس را بخواهد، دوستي امام حسين و دوستي زيارت او را در دلش مي‌افكند و براي هر كس بد بخواهد، بغض امام حسين و بغض زيارت او را در قلبش قرار مي‌دهد.(وسائل الشيعه ج14ص496)
حضرت آيت الله خامنه اي
اموري كه انسان را به خدا و دين نزديك مي كند

برخي كارهاست كه پرداختن به آنها، مردم را به خدا و دين نزديك مي‌كند. يكي از آن كارها، همين عزاداريهاي سنّتي است كه باعث تقرّبِ بيشترِ مردم به دين مي‌شود. اين‌كه امام فرمودند «عزاداري سنّتي بكنيد» به خاطر همين تقريب است. در مجالس عزاداري نشستن، روضه خواندن، گريه كردن، به سروسينه زدن و مواكب عزا و دسته‌هاي عزاداري به راه انداختن، از اموري است كه عواطف عمومي را نسبت به خاندان پيغمبر، پرجوش مي‌كند و بسيار خوب است.
پروردگارا! تو را به حسين و زينب عليهماالسّلام قسم مي‌دهيم كه ما را جزو دوستان و ياران و دنباله‌روان آنان قرار بده.


| شناسه مطلب: 58033




اربعين



نظرات کاربران