وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده

وضعیت جوی مناطق زیارتی عراق در روزهای آینده

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته، بارش های باران و برف استان های نیمه غربی کشور و دامنه های البرز را فرا می گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، از بعدازظهر امروز(سه شنبه) بارش باران و برف در ارتفاعات غرب آذربايجان غربي، غرب كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان و شمال خوزستان و لرستان همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي و در برخي از نقاط بارش تگرگ پيش بيني مي شود.
امروز همچنين در جنوب عراق و شهرهاي مقدس نجف و كربلا وزش باد و در برخي نقاط آن گرد و خاك و از اواخر وقت امروز گاهي بارش هاي پراكنده باران در اين مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
بر اساس اين گزارش، از روز چهارشنبه (فردا) استان هاي شمال غرب كشور از جمله آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، كردستان، اردبيل و زنجان شاهد بارش هاي پراكنده باران و در ارتفاعات، بارش خفيف برف و در برخي از محورهاي اين استانها تردد در جاده ها نيز دچار اختلال خواهد شد.
همچنين در استان هاي جنوب غرب و غرب كشور از جمله ايلام، جنوب كرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و كهگيلويه و بويراحمد شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف؛ در ايلام و لرستان و شمال خوزستان نيز گاهي همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و آبگرفتگي معابر عمومي خواهد بود.
نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهند كه فردا(چهارشنبه) شهرهاي جنوبي عراق از جمله نجف و كربلا بارش هاي پراكنده و گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد شديد خواهند داشت.
روز پنجشنبه اين هفته نيز بارش هاي باران در استان هاي كهگيلويه و بوير احمد، چهارمحال و بختياري، شمال خوزستان و همچنين در ارتفاعات زاگرس در شمال و ارتفاعات البرز و شمال غرب كشور بارش برف ادامه خواهد داشت.
با فعاليت اين سامانه در استان هاي واقع در غرب كشور، بارش برف و باران و در شهرهاي زيارتي جنوب عراق نيز وزش باد شديد و كاهش محسوس دما (حدود 10 درجه سلسيوس) پيش بيني شده است.
همچنين با گذر اين سامانه جوي، كاهش محسوس و قابل توجه دما در نيمه شمالي كشور از جمعه تا يكشنبه هفته آينده رخ مي دهد كه در شمال، شمال شرق و شمال غرب كشور دماي كمينه به زير صفر درجه سلسيوس خواهد رسيد و در برخي از نقاط در شمال شرق كشور در اين مدت بيش از 15 درجه افت دما خواهيم داشت.
سازمان هواشناسي كشور به هموطنان توصيه كرده است كه با توجه به كاهش محسوس دما، در صورت سفر، اقدامات لازم از جمله داشتن تجهيزات زمستاني در جاده هاي كوهستاني، انجام پيش گيري هاي لازم در مناطق جنوب غرب كشور به سبب احتمال آبگرفتگي معابر و احتياط در تردد مناطق كوهستاني جنوب غرب كشور به سبب رعد و برق و بارش تگرگ را انجام دهند.


| شناسه مطلب: 58052




اربعين



نظرات کاربران