این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید

این توصیه‌ها را برای زیارت اربعین جدی بگیرید

وضعیت این روزهای کربلا و حجم بسیار زیاد زوار حرم مطهر سرور آزادگان جهان و حضرت اباالفضل العباس(ع)، دقت نظر در برخی موارد برای تسهیل در امر زیارت و کسب فیض حداکثری از مراسم اربعین را ضروری می سازد.

به گزارش خبرنگار مهر از كربلاي معلي، در آستانه فرا رسيدن مراسم اربعين حسيني امسال و با توجه به ازدحام ميليوني جمعيت زوار در شهر مقدس كربلا، رعايت موارد زير ضروري به نظر مي رسد:
اول) رفت و آمد به حرم مقدس حضرت امام حسين (ع) بهتر است ترجيحا در ابتداي صبح يا آخر شب صورت گيرد. ازدحام جمعيت در طول روز به شدت زياد است و همين مسئله مي تواند براي زواري كه داراي كهولت سن يا ناراحتي قبلي و عروقي هستند مشكلاتي ايجاد كند.
دوم) اگرچه امسال دماي هوا در شهر كربلا مناسب است، اما براي مقابله با رطوبت و تعريق ناشي از رفت و آمد در فشار جمعيت لازم است زوار پارچه يا دستمالي نيم تر به همراه داشته باشند.
سوم) با توجه به ممنوع بودن بردن تلفن همراه و كيف دستي به داخل حرم و لزوم تحويل اين وسايل به بخش امانات حرم مطهر، بهتر است حتي الامكان از همراه داشتن اين وسايل خصوصا در روزهاي اخير خودداري كنيد.
چهارم) با توجه به ازدحام جمعيت، از قرار گذاشتن با دوستان و خانواده در محدوده حرم حتي الامكان اجتناب گردد.
پنجم) افرادي كه داروي مصرفي آنها محدوديت ساعتي دارد (بايد در صيح، ظهر يا شب مصرف شود) حتي الامكان داروي مورد نظر را همراه خود داشته باشند و مصرف آن را منوط به بازگشت به محل اسكان خود نكنند.
ششم) از همراه داشتن كودكان نوزاد ياكم سن و سال در ساعات پرازدحام جمعيت حتي الامكان خودداري شود.
هفتم) افرادي كه داراي بيماري عدم تنظيم فشار خون هستند، قطعا داروهاي لازم را در مسير زيارت و بازگشت از حرمبازگشت به همراه داشته باشند.
هشتم) اگرالزام و محدوديتي برايزمان بازگشت افراد از كربلا وجود ندارد (به عنوان مثال لزوم سفر به نجف براي بازگشت به ايران)، بازگشت از كربلا در شام اربعين به دليل ازدحام جمعيت توصيه نمي شود.
نهم) با توجه به ازدحام جمعيت و بي سابقه بودن آن در اربعين حسيني امسال، زيارت فوري و ترك محدوده ضريح مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) جهت بهره مندي ديگر زوار از حظ معنوي اين زيارت مورد توجه قرار داده شود.


| شناسه مطلب: 58057




اربعين



نظرات کاربران