رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف

رسانه، موثرترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: رسانه، موثرترین، کارآترین و مهم‌ترین ابزار برای فرهنگ‌سازی وقف است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام مصطفي نوروزي در همايش وقف و رسانه اظهار كرد: امروزه رسانه مي‌تواند يكي از اثرگذارترين فعاليت خود را در حوزه وقف داشته باشد.
وي ادامه داد: در حوزه موقوفات سه راهبرد اصلي توسعه موقوفات، حفظ و نگهداري موقوفات جديد و ايجاد وقف‌هاي جديد در دستور كار قرار دارد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يادآور شد: قزوين يك شهر مذهبي است و نام وقف با نام اين شهر گره خورده است چراكه قديمي‌ترين وقف كشور در قزوين به ثبت رسيده است.
وي تاكيد كرد: در استان قزوين بيش از 2 هزار و 300 موقوفه به ثبت رسيده است كه با درآمد حاصل از آن‌ها جايگاه مطلوبي را در سطح كشور داريم و ارتقاي آن در گرو توجه جدي رسانه‌ها به مقوله وقف است.
نوروزي اعلام كرد: در كشور بيش از 8 هزار و 500 بقعه متبركه وجود دارد كه از اين تعداد 264 بقعه در قزوين قرار دارد كه در سال جاري بيش از 25 بقعه مورد بازسازي قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: امامزاده حسين(ع)شاخص‌ترين امامزاده استان است كه براي احداث پاركينگ طبقاتي و زائرسراي اين امامزاده برنامه‌ريزي و براي آن 106 ميليارد تومان اعتبار اوليه در نظر گرفته شده است كه تملك خانه‌هاي اطراف امامزاده در فاز نخست آن قراردارد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان تصريح كرد: وقف يك بحث جهاني است و اگر مطالعه‌اي داشته باشيم مي‌توانيم مشاهده كنيم كه در ديگر كشورهاي اسلامي وزارتخانه‌اي به نام اوقاف و شئون اسلامي فعاليت دارد و اين نشان از اهميت مسئله وقف است.
وي اظهار كرد: وقف در جامعه ما غريب است و زماني كه نتوانيم آن را در جامعه لمس كنيم نمي‌توان آن را معرفي كرد.
نوروزي گفت: توجه كردن به فرهنگ‌سازي وقف امري بسيار مهم است و بايد به عنوان يك تكليف شرعي به آن نگريست.
وي با اشاره به اينكه وقف مربوط به موضوع خاصي نيست و مي‌تواند مقابل استكبار بايستد، افزود: 70 درصد از موقوفات استان براي امام حسين(ع) به ثبت رسيده است كه اين تصميم در دوران رضا شاه و به منظور مقابله با تصميم رضا خان انجام شده بود و يك وقف سياسي نام دارد كه مردم آن دوران آگاهانه اين وقف‌ها را انجام دادند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان خاطرنشان كرد: در سه سال گذشته هر سال بيش از 70 وقف در استان به ثبت مي‌رسد و در سال جاري تا به امروز 70 وقف ثبت شده است و عرصه وقف نيازمند نيات جديد است.


| شناسه مطلب: 58310




وقف رسانه‌ها



نظرات کاربران