شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور

شناسایی بیش از 91 هزار هیات مذهبی در کشور

معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تا کنون بیش از 91 هزار هیات مذهبی در سطح کشور شناسایی و ساماندهی شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسام سيروس معاون تشكل هاي ديني و مراكز فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در جمع هيات هاي مذهبي شهرستان دشتي در استان بوشهر افزود: بيش از56 هزار مداح نيز در سطح كشور شناسايي و سازماندهي شده اند.
سيروس تصريح كرد: هيات هاي مذهبي و مداحان نقش بسيار مهمي در تبليغ دين، ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) و بيان شعائر اسلامي و ديني براي نسل نوپاي جامعه دارند وسازماندهي اين تشكل ها در اولويت برنامه هاي سازمان تبليغات اسلامي قرار دارد.
وي افزود: اعضاي هيات هاي مذهبي و مداحان از جوانان مومن، انقلابي و عاشق اهل بيت عصمت و طهارت هستند كه سطح بندي اين تشكل هاي بزرگ ديني در جلوگيري از انحراف و خرافه و بيان واقعي احكام نوراني اسلامي نقش اساسي دارد.
وي گفت: يكي ديگر از برنامه هاي اين سازمان آموزش مداحي و ترويج مداحي با شيوه هاي سنتي و اسلامي و تربيت مداحان جوان است.
سيروس اظهاركرد: برنامه ديگر اين سازمان شناسايي و سطح بندي مداحان و هيات هاي شاخص استانيَ، ملي و بين المللي و برون مرزي و تشكيل بانك اطلاعات هيات ها و مداحان كشور است.
وي اضافه كرد: تا كنون 100 هيات مذهبي شاخص در كشور شناسايي و ساماندهي شده است.
سيروس ادامه داد: يكي از ويژگي اين هيات هاي مذهبي اداره و تامين هزينه هاي مالي آنها توسط خود مردم و جوانان و از محل نذورات مردمي بوده است .


| شناسه مطلب: 58324




فرهنگي



نظرات کاربران