وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید وقتی بغض شیعه و سنی ترکید

وقتی بغض شیعه و سنی ترکید

آن لحظه ای که حلیمه سعدیه ، محمد (ص) شیرخواره را به آغوش کشید تا شیردهد آغاز صحنه ای بود، تا یکباره بغض های فروخورده شیعیان و اهل سنت حاضر در سالن تئاتر ملی عراق به خاطر جوری که این روزها به اسلام و پیامبر رحمت (ص) می شود، ترکیده شود و از هر گوشه سالن، صدای هق هق و گریه تماشاگران، به گوش رسد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اگرچه سالن تئاتر ملي در مركز بغداد، به عنوان پاتوق هنرمندان شناخته مي شود اما ديشب همه اقشار مردم عراق حاضر بودند، مسوولان و مقامات بلندپايه ، هنرمندان، روزنامه نگاران، عالمان دين و روحانيون از شيعيان و اهل سنت، زنان چادرپوش و محجبه و غير محجبه و حتي مسيحيان در لابلاي جمعيت بودند، همه آمده بودند تا محمد رسول الله (ص) را از نو بشناسند.
شنبه شب شانزدهم ژانويه مصادف با ششم ربيع الثاني 1437 حادثه اي جالب توجه در بغداد اتفاق افتاد، اين بار خبر انفجار خودرو بمبگذاري شده در محلات شيعي يا تعرض به مساجد اهل تسنن و قتل و كشتار و زخمي و آوارگي در كار نبود، بلكه پخش فيلمي از زندگي پيامبر خدا (ص) بود، كه خيلي از اين جنايت هاي غرض ورزانه اين روزها به نام و يا منتسب به او انجام مي شود.
شيعيان و اهل تسنن عراق ديشب زير يك سقف شانه در شانه هم نشستند و فيلم زيباي محمد رسول الله (ص) ساخته كارگردان صاحب سبك سينماي ايران 'مجيد مجيدي' را به نظاره نشستند و به خاطر جفايي كه اين روزها به اسلام و پيامبر خدا مي شود، اشك ريختند و گريه كردند.
برخي از روحانيون سني كه قبلا اين فيلم را در كنفرانس وحدت اسلامي در تهران مشاهده كرده بودند ، براي دومين بار آمده بودند كه اين فيلم را مشاهده كنند و دكتر 'جلال الكبيسي' از علماي دين برجسته استان الانبار يكي از آنها بود.
وقتي از الكبيسي رييس شوراي علماي استان الانبار سوال شد چرا در حين ديدن فيلم اشك مي ريختيد گفت: در طول فيلم ، اشك مي ريختم و گريه مي كردم زيرا هرچه انسان راجع پيامبر خدا محمد (ص) خوانده باشد و شنيده باشد، با آنچه امروز در برابر چشمان خود مجسم بر پرده نقره اي مي بيند، قابل مقايسه نيست.
فيلمي كه حتي 'ابراهيم الجعفري' وزير خارجه عراق را به وجد آورد و گفت كه چهره رحماني و محبت ورزانه نبي خدا (ص) در اين فيلم به زيبايي به تصوير كشيده و لاجرم فيلم، همه دلها و وجدان هاي مردم را فارغ از گرايش ها و وابستگي هاي ديني و قوميتي شان، مورد خطاب قرار مي دهد.
او هم گفت كه آن جفايي كه به نام محمد (ص) در جهان مي شود و جنايت هايي كه به نام اين پيامبر رحمت صورت مي گيرد و آنها كه مي خواهند از اسلام مهر و محبت و صلح طلبي، چهره ديگري نشان دهند، در اين فيلم نشان داده مي شود كه محمد، فرستاده خدا، و اسلام، دين مهر و محبت و عشق ورزي است.
اين رسالت فيلم در سخنان مجيد مجيدي كه در هنگام نمايش فيلم در سالن حضور داشت، نيز بر آن تاكيد شد، تا در شبي به ياد ماندني ، شيعيان و اهل تسنن و عرب و عجم متفق القول شوند كه محمد، پيام آور رحمت و مهرباني است و جز اين، هرچه به نام محمد، جرم و جنايت مي شود جفا به حق رسول خدا و دين اسلام است.
وقتي مجيدي از تحريم فيلمش توسط شيوخ وهابيت عربستان سعودي و برخي علماي الازهر مصر سخن گفت، همگان به جفاي ديگري به رسول خدا پي بردند؛ اما همانطور كه مناديان تاريكي، فيلم 'محمد رسول الله' 'مصطفي عقاد' را 42 سال قبل تحريم كردند و در عين حال نتوانستند، حقيقت جويان را از تماشاي آن محروم كنند، محمد رسوالله (ص) مجيدي نيز اسير اين فتواهاي جهل نخواهد شد، آنطور كه حاضران در تئاتر ملي گفتند.
ابراهيم الجعفري: فيلم محمد رسول الله (ص) يك دستاورد براي سينماي جهان است

ابراهيم الجعفري شنبه شب در جمع خبرنگاران در سالن تئاتر ملي بغداد گفت كه تصويرسازي ها، بازيگران، پيام فيلم و شخصيت بزرگوار پيامبر اسلام (ص) كه موضوع فيلم است، همه اين عوامل باعث شده است كه فيلم محمد رسول الله يك فيلم جهاني باشد.
وي اضافه كرد: در اين فيلم مهر، محبت، رحمت و مهرباني پيامبر اسلام (ص) به زيبايي به تصوير كشيده شده و كارگردان و عوامل فيلم در ارائه تصوير صحيحي از اسلام به عنوان دين رحمت و عشق ورزي تا حد بالايي موفق بوده اند.
جعفري كه به همراه جمع زيادي از شخصيت هاي سياسي، فرهنگي و ديني و عامه مردم به تماشاي فيلم آمده بودند، گفت كه فيلم به زباني ساده وجدان ها و دل هاي همه مردم در مورد خطاب قرار مي دهد.
وي با اشاره به اهميت سينما در جهان حاضر براي آگاهي بخشي عمومي تاكيد كرد كه سينما، زباني است كه با استفاده از تصوير با عقل ها و احساسات مردم سخن مي گويد.
وي از بازيگران فيلم محمد رسول الله (ص) به خاطر بازي فوق العاده زيباي شان تقدير كرد و افزود: بازي آنها در اين فيلم و ذوب شدن آنها در شخصيت ها، بيش از پيش در دل و جان مردم نفوذ كرده اند. فيلم محمد رسول الله (ص) در اولين اكران عمومي شنبه شب گذشته در سال تئاتر ملي در مركز شهر بغداد به روي پرده نقره اي رفت و با استقبال گسترده در پايتخت عراق مواجه شد.
اين فيلم پيش از اين فقط در كنفرانس وحدت اسلامي در تهران براي علما و روحانيون دعوت شده به اين كنفرانس به طور ويژه نمايش داده شده بود.
فيلم محمد رسول الله (ص) مجيد مجيدي دومين فيلم راجع به سيره و زندگي پيغمبر خدا (ص) بعد از فيلم «الرساله» (محمد رسول الله(ص) )مصطفي عقاد است كه حدود 42 سال قبل تصويربرداري شده است.


| شناسه مطلب: 59018




عراق پيامبراكرم



نظرات کاربران