لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است

لاریجانی در بغداد: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان باز است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که در بغداد بسر می برد، گفت وگو و مذاکره را بهترین و تنها راه حل مشکلات منطقه دانست و گفت: هنوز درهای دیپلماسی به روی عربستان سعودی باز است و امیدواریم ریاض زودتر از مسیر غلطی که برگزیده برگردد.

علي لاريجاني روز يك شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: عربستان يك كشور اسلامي است و ما هيچگاه خواهان آسيب ديدن جايگاه و تضعيف آن نيستيم.
وي تصريح كرد: سياست جمهوري اسلامي ايران هيچگاه اين نبوده كه دولت هاي اسلامي در جايگاهي قرار گيرند كه دچار فرسايش و تضعيف شوند، چرا كه اين امر باعث فرسايش جهان اسلام مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تلاش ايران همواره اين بوده كه كشورهاي اسلامي در كنار هم باشند، اما درعين حال اين سعودي ها هستند كه راه را غلط رفتند و ما اميدواريم عاقلانه و با سياست هاي اعتدالي، از اين راه برگردند، چرا كه اين مسير در سال هاي اخير منجر به كشته، زخمي و آواره شدن بي گناهان زيادي در منطقه شده است.
لاريجاني، در خصوص ديدگاه جديد حاكم بر منطقه، مبني بر بكارگيري تجربه و الگوي ايران در مذاكرات هسته اي براي حل مشكلات و بحران ها، گفت: هر الگويي متناسب با موضوع و در چارچوب آن تعريف مي شود و از همين رو نمي توان عينا الگوي مذاكرات هسته اي را براي حل بحران هاي منطقه بكار گرفت.
وي اما در عين حال اين را هم اضافه كرد، 'ما معتقديم كه از طريق مذاكرات و گفت وگو بسياري از سنگين ترين و پيچيده ترين اختلاف ها را هم مي توان حل كرد و در اين چارچوب تجربه مذاكرات هسته اي حتما روش قابل تعميمي است و مي تواند براي حل بحران هاي منطقه بكار گرفته شود.
دكتر علي لاريجاني شنبه شب براي شركت در يازدهمين اجلاس بين المجالس كشورهاي اسلامي وارد بغداد شد و از سوي سليم الجبوري همتاي عراقي اش مورد استقبال قرار گرفت.
اجلاس بين المجالس بغداد از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز بكار كرد و تا روز دوشنبه و صدور يك بيانيه ادامه خواهد داشت.
در اين اجلاس40 كشور اسلامي شركت دارند كه 10 كشور در سطح رئيس پارلمان به بغداد آمده اند. در اين اجلاس عربستان سعودي، قطر، بحرين و امارات شركت نكرده اند.




نظرات کاربران