آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است

آیت الله مکارم شیرازی:راهپیمایی ۲۲بهمن اعلام وفاداری به نظام و کشور است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: راهپیمایی فردا به حسب ظاهر ساده است؛ اما بسیار مهم بوده و اعلام وفاداری به اسلام، نظام و کشور می باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، معظم له صبح امروز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن گراميداشت فرارسيدن دهه مبارك فجر، اظهار داشتند: فردا روز 22 بهمن، روز پيروزي انقلاب و روز جشن بزرگ ملت ايران است.
ايشان با بيان اين مطلب كه فردا همگان وظيفه دارند در اين راهپيمايي شركت كنند، ابراز داشتند: يكي از آقايان محترم ديشب به ما گفت: شما كه پايتان درد مي كند، چطور مي خواهيد در اين راهپيمايي شركت كنيد؟ كه به او پاسخ دادم ما كه مردم را به حضور در اين مراسمات دعوت مي كنيم، خود نيز حضور مي يابيم تا قول و فعل ما يكسان باشد. *ملت ايران، مردمي خوب و باهوش هستند اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه راهپيمايي 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند دو برنامه مهم پيش روي ماست، خاطرنشان ساختند: خداوند متعال نعمت بزرگي همچون ملت خوب و باهوش به ما داده است كه در زمان هاي مهم در صحنه حاضر شده و دست از انقلاب و نظام بر نمي دارند.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي تصريح كردند: هنگامي كه برنامه هاي سرنوشت ساز براي كشور پيش آيد، اين مردم مشكلات را فراموش كرده و به خاطر اسلام، نظام و كشور به ميدان آمده و دشمنان را نااميد مي كنند.
*راهپيمايي 22 بهمن به ظاهر ساده است؛ اما بسيار مهم مي باشد
اين استاد درس خارج حوزه افزودند: راهپيمايي فردا به حسب ظاهر ساده است؛ اما بسيار مهم بوده و اعلام وفاداري به اسلام، نظام و كشور مي باشد.
معظم له با بيان اين مطلب كه دشمنان خارجي از حضور ما در راهپيمايي مأيوس و دشمنان نفوذي داخلي از آن نااميد مي شوند، اظهار داشتند: فردا خبرنگاران بسياري از جاي جاي دنيا در اين راهپيمايي حضور پيدا مي كنند تا به ملت ها نشان دهند كه چه مقدار از مردم ايران در اين مراسم باشكوه شركت مي كنند و دشمن با همين حضورها براي خود برنامه ريزي كرده و روي آن حساب مي كند.
ايشان با تأكيد بر اينكه نبايد كاري كنيم كه دشمن شاد شود، ابراز داشتند: اگر مي خواهيم فشارهاي دشمنان كم شود، بايد با حضور پررنگ در راهپيمايي نشان دهيم كه فشارهاي آنان در مسائل سرنوشت ساز كشور اثر ندارد.
*راهپيمايي و انتخابات آزموني بزرگ براي وفاداري به اسلام و كشور است
اين مرجع تقليد خاطرنشان ساختند: راهپيمايي فردا و انتخابات 7 اسفند، آزموني بزرگ براي وفاداري مردم به اسلام و نظام و كشور است كه ان شاءالله همگان از آن سربلند و پيروز بيرون خواهند آمد. *روايتي از امام حسن عسكري(عليه السلام)
حضرت آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگر از سخنان خود به روايتي از امام حسن عسكري(ع) اشاره كردند و گفتند: حضرت در اين روايت فرمودند: «كَفاكَ ادباً تَجنُّبُكَ ما تَكرهُ مِن غَيركَ/ در مقام ادب همين بس كه آنچه براي ديگران نمي پسندي، خود از آن دوري كني».
ايشان ابراز داشتند: انسان حسي به نام حب ذات دارد كه به سرنوشت، اموال، خانه، فرزند، دين، كشور و ... خود علاقه دارد كه موجب حفظ و ترقي انسان خواهد شد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان ساختند: حب ذات موتوري است كه چرخ هاي وجودي انسان را در مسير پيشرفت و تكامل به حركت در مي آورد.
معظم له تصريح كردند: اگر كسي خود را دوست ندارد، از همه چيز رها مي شود؛ ولي اين حب ذات اگر افراطي شود، زيان هاي مهمي دارد.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي در پايان بيان داشتند: اگر ما دوست داريم كسي به ناموس ما نگاه نكند، ما نيز نبايد به ناموس ديگران نگاه كنيم و از اين دست مسائل بسيار زياد است كه بايد رعايت شود.


| شناسه مطلب: 59515




مكارم شيرازي



نظرات کاربران