طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد

طرح هر خانه یک کتابخانه رضوی افتتاح شد

نماینده ولی فقیه در استان های خراسان از شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان «عبادت الهی»، «احترام به جنبه های امنیت ملی» و «پایدار کننده عزت و استقلال کشور و مردم» یاد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،آيت الله واعظ طبسي، در آيين افتتاح كتابخانه ديجيتال آستان قدس رضوي، با تبريك فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، راهپيمايي 22 بهمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: 22 بهمن روز مهم و بزرگي است كه به آساني محقق نشد و اگر گذشته را به ياد داشته باشيم، ضرورت شركت در راهپيمايي مهم اين روز را بهتر درك مي كنيم.
توليت آستان قدس رضوي ادامه داد: جوانان پاك دل بسياري براي پيروزي انقلاب اسلامي در اين روز تلاش كردند و شكنجه شدند و به لطف خداوند متعال با تلاش آن ها و هدايت و رهبري جهاني امام راحل، اين انقلاب به ثمر نشست.
وي از شركت در راهپيمايي به عنوان «عبادت الهي»، «احترام به جنبه هاي امنيت ملي» و «پايدار كننده عزت و استقلال كشور و مردم» ياد و ابراز اميدواري كرد كه راهپيمايي بسيار باشكوهي برگزار شود و برنامه هاي دشمنان، به ويژه آمريكايي ها را نافرجام بگذارد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از افرادي كه براساس احساس مسئوليت وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي شده اند، تاكيد كرد: توصيه من به افرادي كه در انتخابات كانديدا شده اند اين است كه رضاي خداوند متعال را در نظر بگيرند.
آيت الله واعظ طبسي با تاكيد براينكه نبايد فريب ظواهر را بخوريم، گفت: پست و مقام روزي به پايان مي رسد، اما آنچه باعث ارزشمندي شخصيت انسان مي شود، علم و دانش، ايمان و باورهاي ديني است. وي با تاكيد بر اينكه همه بايد به يكديگر احترام بگذارند، افزود: اين كه هر چه به نظرمان مي آيد را به زبان بياوريم، نه فقط خلاف شرع كه خلاف ويژگي هاي يك انسان است.
نماينده ولي فقيه در خراسان همچنين همه مردم را به حضور در انتخابات دعوت كرد و گفت: همه بايد تلاش كنيم كه انتخاباتي شكوهمند و دشمن شكن برگزار شود.
وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت توجه به نياز هاي جوانان، گفت: دشمن با برنامه ريزي و سياستگذاري براي نفوذ در فكر و انديشه نسل جوان ما كار مي كند و از اين رو همه بايد احساس مسئوليت ويژه اي در اين زمينه داشته باشيم.
عضو خبرگان رهبري با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي به رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري و همچنين همت مردم، خدمات ارزشمندي را به ويژه در عرصه قرآن ارائه داده است، تاكيد كرد: آستان قدس رضوي جزو سازمان هايي است كه بيشترين پايبندي را به انجام وظايف ديني و هدف هاي مد نظر مقام معظم رهبري داشته است.
وي خطاب به اعضاي شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي افزود: اكنون كه خداوند متعال توفيق نصرت و ياري دين و اسلام ارزشي را در محضر حضرت رضا(ع) نصيب ما كرده است، بايد تلاش كنيم كه كارها با بهترين كيفيت انجام شود و توجه به كميت نباشد.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به افتتاح كتابخانه ديجيتال آستان قدس رضوي، خواستار تسهيل دسترسي به اين مجموعه براي عموم پژوهشگران و علاقه مندان شد و بر ضرورت تبليغات موثر در اين زمينه نيز تاكيد كرد.
*كتابخانه اي با 7 ميليون و500 هزار منبع
محمد هادي زاهدي، رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي نيز در اين جلسه به ارائه توضيحاتي درباره كتابخانه ديجيتال آستان قدس رضوي پرداخت و با بيان اينكه كتابخانه ديجتالي با شعار «هرخانه، يك كتابخانه رضوي» راه اندازي شده است، گفت: در اين كتابخانه 3 ميليون و 500 هزار كتاب الكترونيكي در اختيار كاربران قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه 7 ميليون و 500 هزار منبع شامل كتاب، سند، روزنامه و ... در اين كتابخانه قرار داده شده است، گفت: در مجموع 803 ميليون فريم اطلاعات با حجم 450 ترابايت به كاربران اين كتابخانه ارائه مي شود.
رئيس سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي هم چنين سامانه تحويل منبع، دستنامه پژوهشي، پرسش از كتابدار، كتابخانه ديجيتال همراه و مجموعه هاي موضوعي ويژه اهل بيت(ع)، امام رضا(ع) ، اسلام و آستان قدس رضوي را به عنوان ويژگي هاي برجسته اين كتابخانه مورد اشاره قرار داد.


| شناسه مطلب: 59517




مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران