آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات

آموزش سبک زندگی اسلامی ویژه دانشجویان استان مرکزی‌ در عتبات

با ابتکار یکی از روحانیون کاروان های دانشجویی، جلسات آموزشی آشنایی دانشجویان با سبک زندگی اسلامی در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، با ابتكار يكي از روحانيون كاروان هاي دانشجويي، جلسات آموزشي آشنايي دانشجويان با سبك زندگي اسلامي در كربلاي معلا برگزار شد.
در اين جلسات حجت الاسلام اصغري روحاني كاروان استان مركزي با برگزاري چند كلاس خانواده براي دانشجويان از فرصت عتبات براي زوج هاي جوان دانشجو بهره گرفت و آنان را بيشتر از نقش خانواده در جامعه آگاه كرد.
وي با تاكيد بر آموزش و تعاليم ديني به فرزندان، ازدانشجويان خواست كه براي فرزندان خود از اهل بيت (عليه السلام) الگو قرار دهند و سعي كنند كودكان را با دور نگه داشتن از فضاي مسموم ايجاد شده توسط دشمن در عرصه فرهنگي، به آنان راه و روش اسلامي ارائه دهند.
روحاني كاروان دانشجويي اعزامي از استان مركزي نقش خانواده را بسيار موثر در تربيت فرزندان دانست و گفت: اگر خانواده بتواند فرد را از همان كودكي با مفاهيم ديني آشنا كند ديگر در نوجواني و جواني تربيت از طرف پدر و مادر راحت مي شود و كودك تشنه تعاليم اسلامي مي شود و خود براي يادگيري بيشتر به دنبال آن مي گردد.
حجت الاسلام اصغري از نحوه برخورد حضرت عباس (عليه السلام) با كودكان در شرايط حضور در كربلا سخن گفت و افزود: در آن احوال و وضعيت سخت، ايشان با كودكان بازي مي كرد و آنان را سرگرم مي نمود تا از تشنگي و گرسنگي نرنجند و آنان را براي دوران اسارت آماده مي كرد و بخاطر نبود آب از آنان دلجويي مي كرد. بسيار به آنان عشق مي ورزيد تا بتوانند شرايط سخت را درك كنند.
وي از فضايل حضرت سيدالشهدا (عليه السلام) و حضرت عباس (عليه السلام) براي زوج هاي جوان دانشجوي شركت كننده در چهاردهمين دوره عتبات دانشجويي گفت و افزود: از آنجايي كه بيان فضيلت اولياي برجسته الهي در تربيت كودكان نقش بسزايي دارد و انسانها پيوسته در حال حركت به سوي تكامل مادي و معنوي هستند و اين زماني ميسر است كه الگوي كامل و برتر نيز داشته باشند، لذا با توجه به فضايل امام حسين (عليه السلام) مانند: گذشتن از همه چيز براي خدا، قيام براي احياء اسلام، تاكيد بر نماز و ياد خدا و فضايل حضرت عباس (عليه اسلام) نظير: وفاداري، ادب، اخلاق مداري و از جان گذشتن در راه خدا، آنان را به درس تفكر راجع به اين اولياء خدا تشويق كرد.
حجت الاسلام اصغري از زوج هاي جوان خواست تا با مطالعه تاريخ در رابطه با استقامت حضرت زينب (سلام الله) از ابتداي زندگيشان تا وفات ايشان و مصائبي كه از دوران حكومت حضرت علي (عليه السلام) تا واقعه عاشورا و حوادث بعد از آن، به صبر ايشان نيز توجه داشته باشند و از آن براي زندگي خود الگو بگيرند.
بعد از بيان مطالب حجت الاسلام اصغري، حاج حسن اشرف به ذكر مصيبت پرداخت و با قرائت زيارت وداع مراسم پايان يافت.




نظرات کاربران