غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است

غفلت‌زدایی از آثار زیارت ائمه اطهار است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: بیداری و نجات از گمراهی و جهالت از مهم‌ترین آثار و برکات زیارت ائمه اطهار به ویژه حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام سيدحسن پورموسوي، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا صبح امروز در جمع زائران ايراني حرم حسيني با اشاره به درس‌هايي از مكتب عاشورا به حديثي از امام حسين(عليه السلام) اشاره كرد و اظهار داشت: آن حضرت فرمودند؛ شرافتمندترين مردم كساني هستند كه قبل از پند دادن، پند را گرفته و قبل از بيدار كردن، بيدار شوند.
وي ادامه داد: در فرازي از زيارت اربعين نيز آمده كه امام حسين(عليه السلام) كسي بود كه بهترين داشته خود را در راه خدا براي بيداري و نجات بشريت از جهالت و گمراهي، فدا كرد بر اساس مضمون اين حديث و آيات قرآني مي توان دريافت؛ كسي كه خداوند نعمت‌ها و شرايطي را براي آن فراهم كند و درست استفاده نكند، از غافلان است.
حجت الاسلام پورموسوي با بيان اين‌كه در قرآن منطور از غافل كسي است كه از خدا و آخرت و آيات الهي غفلت مي كند، تصريح كرد: غفلت يعني بي خبري از هر چيزي كه بايد از آن خبر داشت. از پيامدها و نتايج غفلت در حديثي از اميرالمؤمنين آمده كه مي فرمايد؛ براي بنده غفلت همين بس كه عمرش را در چيزي ضايع كند كه باعث نجات او نشود، حال كه مال باشد و چه اولاد باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح آثار زيارت حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) گفت: يكي از آثار و بركات زيارت حضرت غفلت‌زدايي است؛ همچنين ثواب زيارت امام حسين بر اساس روايات معتبر وارده، برابر با هزار حج و عمره مقبول و هزار اجر شهيد بدر است. كه در ابتداي اين حديث نيز از قول امام صادق آمده است؛ اگر مردم مي دانستند فضيلت امام حسين تا چه اندازه است؛ هر آئينه از شوق جان مي دادند.




نظرات کاربران