لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند لاریجانی:

 شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند
لاریجانی:

شهدای مدافع حرم از حریم ولایت صیانت کردند

رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن تبارشناسی سه جریان مهم منطقه گفت: در سال‌های گذشته، جریانی در منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده که معتقد به حفظ وحدت امت اسلامی است و با تروریسم مبارزه می‌کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر علي لاريجاني در سفر خود به استان قم، (يكشنبه، 25 بهمن‌ماه) در گردهمايي بزرگ خانواده شهداي مدافع حرم كه در حسينيه و مجتمع امام خميني شهداي گلزار قم برگزار شد، حضور پيدا كرد و در سخناني گفت: حضور در جمع خانواده‌هاي شهدا افتخار است زيرا مقام مجاهدت و شهادت باعث زنده بودن روح امت‌ها مي‌شود و مرحوم شهيد مطهري در اين باره معتقد است كه جوامع نيز دچار كسالت روح مي‌شوند و آنچه كه به روح ملت‌ها حيات مي‌دهد، روح حماسي، مجاهدت و شهادت است.

رئيس نهاد قانونگذاري كشور ادامه داد: شهداي مدافع حرم به دليل اينكه در موطن خود به شهادت نرسيدند شهداي غريبي هستند؛ البته هدف آن‌ها بزرگ بود و در پيشگاه اولياي الهي غريب نخواهند بود. شهداي مدافع حرم براي حفاظت از ساحت حضرت زينت (س) به شهادت رسيدند و از حريم ولايت صيانت كردند.

وي در ادامه افزود: شهدا راه حق و حقيقت را روشن كردند و امروز به بركت مجاهدت و شهادت آنان شرايط تغيير كرده است و انشاءالله شرايط بهتر مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: راه امام راحل و رهبر معظم انقلاب براي امت اسلام بهترين راه است و سبب سعادت، عزت و سرافرازي خواهد شد.

دكتر لاريجاني گفت: براي خانواده‌هاي شهدا يك افتخار است كه عزيزان آنان در مقابله با منافقين واقعي به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: تروريست ها به جاي اينكه با رژيم صهيونيستي مبارزه كنند به دنبال ايجاد تفرقه و كارهاي تكفيري هستند.

دكتر لاريجاني افزود: در 2 دهه اخير سه جريان مهم در منطقه حضور داشته‌اند، جريان اول مربوط به كشورهاي قلدر به سركردگي آمريكا است كه به بهانه‌هاي مختلف حركت نظامي در منطقه راه انداختند و به كشورهايي مانند افغانستان حمله كردند. آمريكايي‌ها عنوان مي‌كردند كه در افغانستان به دنبال سركوب تروريست‌ها و مبارزه با مواد مخدر هستند اين در حالي است كه بعد از گذشت 5 سال از حمله آمريكا به افغانستان، توليد مواد مخدر در اين كشور رشد كرده و جريان‌هاي تروريستي از بين نرفته و ثمره كار آن ها جنگ زدگي در افغانستان بوده است.

وي ادامه داد: آمريكايي ها به عراق نيز حمله كردند البته با سرافكندگي از اين كشور خارج شدند زيرا ملتي كه اهل مجاهدت باشد زير بار حرف زور نمي‌رود و ملت رشيد عراق ايستادگي كرد البته جريان جنگ طلبي يك آفت بود كه عقب ماندگي به همراه داشت و باعث تقويت جريان هاي تروريستي شد.

رئيس نهاد قانونگذاري افزود: در هر جايي كه توسط بيگانگان ماجراجويي و اشغالي انجام شود از دل آن، جريان تروريستي رشد مي‌كند و در عراق نيز جريان تروريستي رشد كرد.

دكتر لاريجاني افزود: جريان دوم سال‌هاي گذشته در منطقه، به خاطر هوا و هوس برخي كشورهاي منطقه بود كه تروريست‌ها را در كشورهايي مانند عراق، سوريه، افغانستان، ليبي و يمن تقويت كرده است كه در اين موضوع هم جريان‌هاي وهابي بودند و هم غير وهابي‌ها كه به جان مسلمانان افتادند.

وي افزود: در اوايل قضاياي سوريه برخي مسئولان كشورهاي منطقه به ايران آمدند و ما به آن‌ها گفتيم شما به عنوان كشور مسلمان وظيفه داريد در جهت وحدت اسلامي كار كنيد. مخصوصا در كشور سوريه كه در صف مقدم مبارزه با صهيونيست‌ها است اما جواب وزير خارجه كشور آنها اين بود كه خيلي نگران نباشيد 2 هفته ديگر كار در سوريه تمام مي‌شود؛ ما به آن‌ها گفتيم تصور شما خام است به دليل اينكه مردم سوريه را نمي‌شناسيد، حال بايد سوال كرد بعد از گذشت 4 سال آيا موضوع در سوريه حل شده است.

دكتر لاريجاني ادامه داد: برخي وهابي‌ها عامل آوارگي مردم سوريه هستند، آنان مردم سوريه را به شهادت رساندند و با توجه به اينكه به اهداف خود نرسيدند در روزهاي گذشته با توپخانه به سوريه حمله كردند كه اين براي آنان خجالت آور است زيرا مستقيما به تروريست‌ها كمك مي‌كنند.

رئيس قوه مقننه افزود: داعش 30 ميليارد دلار سلاح در اختيار دارد و حتي موشك تاو نيز در دست دارد كه البته مشخص است اين سلاح‌ها را چه كسي به جريان تروريستي داعش مي‌دهد و همين حاميان نيز باعث ايجاد مشكل در ليبي شده‌اند.

دكتر لاريجاني گفت: در ملاقاتي كه با پوتين داشتم وي اظهار كرد به يكي از كشورهاي منطقه گفتم به چه دليل پول مي‌دهيد كه مردم را در سوريه بكشند، آنان به جان خودتان نيز مي‌افتند، اما آن كشورها پاسخ تعجب آوري دادند و عنوان كردند الان كمك مي‌كنيم و بعدا مقابلشان مي‌ايستيم؛ چنين موضوعاتي جاي تامل دارد كه چگونه با مصالح كشورهاي اسلامي رفتار مي‌كنند.

وي افزود: يكي از مسئولان امنيتي منطقه گفت ما در جنگ صدام عليه ايران فقط 40 ميليارد دلار به او كمك كرديم و به گروه‌هاي تروريستي شرق ايران نيز كمك كرديم كه امري اشتباه بود؛ اما بايد سوال كرد پس چرا هنوز به اين قبيل كارهاي خود ادامه مي‌دهيد.

دكتر لاريجاني افزود: جريان سوم در سال‌هاي گذشته در منطقه مربوط، به جمهوري اسلامي ايران بوده كه معتقد به حفظ وحدت امت اسلامي است و با تروريسم مبارزه مي‌كند. از ابتداي انقلاب شكوهمند اسلامي ما به فكر عظمت امت اسلامي بوديم و بين شيعه و سني فرقي نگذاشتيم و به تمامي كشورهايي كه با صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها مقابله كردند كمك كرديم و با اشغال افغانستان توسط شوروي سابق نيز مخالف بوديم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: خيلي‌ها در ابتدا سرزنش مي‌كردند چرا ايران از سوريه حمايت مي‌كند؛ اما مسئله ما دفاع از مقاومت بود البته از تقويت دموكراسي در سوريه نيز دفاع مي‌كنيم و اين موضوع را مي‌دانستيم اگر سوريه به دست تروريست ها بيفتد آنان به جان مسلمانان مي‌افتند.

دكتر لاريجاني افزود: امروز بعد از گذشت 4 سال بسياري از كشورها اعتراف مي‌كنند كه عملكرد جمهوري اسلامي درست بوده است.


| شناسه مطلب: 59616




مجلس شهداي مدافع



نظرات کاربران