استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد
استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

پیش بینی ورود 7میلیون زائر در ایام نوروز به مشهد

استاندار خراسان رضوی، بر فعالیت شبانه روزی ستاد خدمات سفر و حضور مستمر و موثر مدیران دستگاه های خدمت رسان در راستای تحقق برنامه ریزی های انجام شده تاکید کرد و گفت: پیش بینی می شود همزمان با ایام نوروز هفت میلیون زائر و گردشگر به استان وارد شوند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، آقاي علي رضا رشيديان در جلسه ي ستاد خدمات سفر استان با بيان اين مطلب افزود: سال گذشته از 25 اسفند ماه تا 15 فروردين، شش ميليون و هفتصد هزار نفر به استان وارد شدند كه چهار ميليون نفر آنان به مشهد مقدس سفر كردند.
وي با اشاره به حضور و تردد انبوه زائران و مسافران همزمان با ايام نوروز اظهار داشت: تلاش و عملكرد تمامي دست اندر كاران در معاونت هاي مختلف ستاد بايد تضمين كننده آسايش ورفاه زائران عزيز و استفاده حداكثري آنان از بهره هاي معنوي حضور در مشهد مقدس باشد.
رييس ستاد خدمات سفر خراسان رضوي با اشاره به بخشي از سخنان مقام معظم رهبري كه فرموده اند: «ارزش و اجر خدمت در ايام تعطيلات عيد بالاتر از ديگر ايام سال است و تمام اين خدمات در ميزان الهي محفوظ است و محاسبه خواهد شد و حتي خانواده هاي عوامل دست اندركار سفرهاي نوروزي كه در اين ايام شاهد دوري نزديكان خود هستند، در اين ثواب شريكند»، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را تكليفي فراتر از وظيفه اداري و داراي اهميت و ارزش بالاي معنوي دانست.
استاندار خراسان رضوي بر فعاليت شبانه روزي ستاد خدمات سفر و حضور مستمر و موثر مديران دستگاه هاي خدمت رسان در راستاي تحقق برنامه ريزي هاي انجام شده تاكيد كرد.
وي با اشاره به ضرورت نظارت و بازرسي مستمر روند فعاليت هاي ستاد، افزود: جهت گيري تمامي دستگاه هاي خدمت رسان در كسوت ميزباني، بايد پذيرايي هر چه مطلوب تر از زائران و مسافران نوروزي باشد و به ارتقاي رضايتمندي آنان منتهي شود.
رشيديان در همين راستا از پليس راهور استان خواست با استقرار نيروي كافي در سطح جاده ها، به ويژه نقاط حادثه خيز ،امكان بروز حوادث جاده اي را به حداقل رسانده و فرماندهي انتظامي نيز در زمينه تامين آرامش و امنيت زائران و مسافران، بيش از گذشته تلاش نمايد.
وي با بيان اينكه ساماندهي خانه مسافرها، مهمانپذيرها و اسكان مسافران نوروزي حائز اهميت است گفت: بايد براي تسهيل در تردد درون و برون شهري، ضمن اعمال تدابير ترافيكي مناسب، استفاده از تمامي سرويس هاي ويژه و وسايل نقليه عمومي، به بهترين شكل ممكن عملياتي شود.
استاندار خراسان رضوي با اشاره به اهميت موضوع سلامت و بهداشت زائران، فعاليت بيمارستان ها، كلينيك هاي عمومي و تخصصي و دارو خانه ها با تعيين كشيك هاي ويژه، بصورت شبانه ورزي را خواستار شد.
رشيديان با اشاره به تامين و ذخيره سازي كالاهاي اساسي مورد نياز در استان تاكيد كرد: ارزاق عمومي و مايحتاج زائران و مجاوران براساس برنامه هاي ستاد تنظيم بازار از طريق شبكه هاي توزيع بدون هيچ محدويتي در اختيار آنان قرار گيرد.
وي گفت: تمامي دستگاه هاي خدمت رسان و بحران مدار بايد با برنامه ريزي و طراحي مناسب براي مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالي آمادگي لازم را داشته باشند .
رييس ستاد خدمات سفر خراسان رضوي در خصوص فعاليت هاي فرهنگي براي زائران نيز ضمن تاكيد بر غنا بخش به اين گونه فعاليت ها، خواستار متمرگز شدن اقدامات فرهنگي دستگاه ها شد و افزود: اگر چه هدف اصلي از سفر به مشهد مقدس زيارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) است ولي بايد به ساير ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي استان نيز به موازات آن توجه، و نسبت به معرفي آنها به زائران و مسافران به فراخور اقدام شود.
استاندار خراسان رضوي بر لزوم برگزاري جشنواره هاي متنوع با استفاده از ظرفيت خرده فرهنگ ها، مشاهير بزرگي همچون حكيم ابوالقاسم فردوسي، خيام و عطار و جاذبه هاي گردشگري مختلف، تاكيد كرد.
رشيديان همچنين با اشاره به نقش رسانه هاي گروهي از آنان، به ويژه صدا و سيما خواست تا با اطلاع رساني دقيق و انعكاس به موقع اقدامات و خدمات فراهم شده از سوي دستگاه هاي اجرايي زمينه را براي آگاهي بخشي بيشتر به زائران فراهم سازند.
وي با اشاره به اجرايي شدن برجام و رفع محدوديت هاي بين المللي، تاكيد كرد: شاهد افزايش تقاضاي سفر به ايران و مناطق گردشگري كشور هستيم كه اين مهم مي طلبد تا براي استقبال از زائران و گردشگران خارجي آمادگي كامل را داشته باشيم.
در اين جلسه همچنين حسين زارع صفت مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز با ارئه گزارشي از اقدامات اين اداره كل در خصوص فعاليت هاي نوروز گفت: تمهيدات لازم در اين خصوص انديشيده شده و آمادگي كامل براي ميزباني از گردشگران و زائران امام هشتم (ع) را داريم.
وي گفت: در همين ارتباط و با هدف اجراي هرچه بهتر برنامه ها در نوروز 95 رويكرد جديدي را آغاز كرده ايم و برنامه هاي متنوع و مهمي پيش بيني شده است.
وي افزود: يكي از موضوعاتي كه از سوي اين اداره كل به عنوان دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر در حال پيگيري است برنامه ريزي براي تبديل شهرهاي معبر استان به شهرهاي مقصد است به گونه اي كه بسياري از شهرهايي كه فقط محل عبور گرشگران براي رسيدن به مشهد مقدس دراستان هستند خود نيز به يك مقصد گردشگري تبديل شوند.
وي ادامه داد: در همين ارتباط موضوع برند سازي شهرها و معرفي ظرفيت هاي شهرستان هاي مختلف استان در حال پيگيري است و با همكاري فرمانداران، شهرداران و شوراي اسلامي براي هر شهر يك نام زيبا به عنوان برند انتخاب شده است.
زارع صفت گفت: توزيع زماني و مكاني سفر، پيوست فرهنگي، توجه به آمار و ارائه اطلاعات دقيق و صحيح و ... از ديگر برنامه ريزي هايي است كه از سوي اين اداره كل به عنوان دبيرخانه ستاد اجرايي خدمات سفر استان براي اين ايام در حال انجام است.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي گردشگري خراسان رضوي هم چنين از برگزاري مانور خدمت با هدف اعلام آمادگي دستگاه هايي اجرايي و عضو ستاد خدمات سفر براي ايام نوروز خبر داد و گفت: اين مانور با حضور تمامي دستگاه هاي عضو ستاد اجرايي خدمات سفر استان 24 اسفند ماه در كمپ غدير مشهد برگزار خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه از سوي اين اداره كل با هدف ايجاد روحيه نشاط در بين شهروندان و گردشگران در حال پيگيري است برگزاري طرح ملي نوروزگاه است كه در 12 استان كشور از جمله خراسان رضوي برگزار و در استان دو شهر مشهد و نيشابور ميزبان برگزاري اين طرح هستند.
گل آرايي مشهد، احداث المان هاي نوروز، برگزاري جشنوراه هاي فرهنگي و هنري، جمع آوري معتادان و اراذل و اوباش، تقويت سيستم حمل و نقل عمومي، تلاش براي تامين مواد غذايي و مايحتاج اوليه زائران، افزايش امنيت در اطراف حرم مطهر و اماكن گردشگري، ارتقاء سطح خدمات بهداشتي و درماني در مشهد و شهرستان هاي استان، نظارت دقيق بر ارائه خدمات به زائران و رسيدگي به شكايات احتمالي آنان و ... از مهمترين موضوعاتي است كه از سوي دستگاه هاي عضو ستاد اجرايي خدمات استان به عنوان كميته هاي عضو اين ستاد در تعطيلات نوروز 95 در مشهد و ساير شهرهاي استان اجرا خواهد شد.
گفتني ست در ابتداي اين جلسه هر يك از معاونت هاي ذيل ستاد، آخرين اقدامات و برنامه ريزي هاي خود در خصوص آمادگي براي استقبال از زائران و مسافران نوروزي را ارائه كردند.


| شناسه مطلب: 59781




مشهد امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران