آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است

آیت الله مکارم شیرازی: وحدت، تنها عامل پیروزی بر دشمنان است

وحدت ملت ایران و عراق بسیار مهم، حساس و مبارک است ؛ این دو ملت مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری با هم دارند و همیشه میهمان نوازی بسیار مناسبی نیز در این زمینه با هم دارند و امیدواریم برکات این وحدت بتواند ما را در رسیدن به اهداف دینی مان کمک کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله مكارم شيرازي در ديدار با روساي قبايل عراق،گفتند: عراق كشور شجاعت و فرهنگ و علم و كمال است؛ كشور ايران و عراق داراي مشتركات فراواني هستند كه مهمترين اين مشتركات آن است كه همه ما باهم برادريم و به همين دليل بايد از اين برادري صيانت كنيم.
اين مرجع تقليد با اشاره به آيه قرآن كريم گفتند: قرآن كتاب راهنماي اولين تا آخرين است و اگر همه مردم تنها به اين آيه از قرآن عمل كنند كه ما را به وحدت و جهاد تشويق كرده است آخرت و دنياي همه مردم تامين مي شود.
ايشان خاطرنشان كردند: خداوند بيان كرده است كه مسلمانان بايد با هم متحد شده و در راه خدا جهاد كنند؛ اين جهاد هميشه به شكل نظامي نيست؛ بلكه ممكن است كه در عرصه هاي فقهي و علمي و نظامي متجلي شود.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي اظهاركردند: جهاد و اخلاص وظيفه بسيار بزرگي است كه خداوند به ما، نسبت به آن امر كرده است به همين جهت بايد در اين زمينه اقدام كنيم و جهاد خود را به اخلاص معطر كنيم.
ايشان خاطرنشان كردند: يكي از ابعاد هدايت ارايه راه براي رسيدن به مقصد است و قسمي از هدايت آن است كه هادي دست ما را مي گيرد و به سمت مطلوب و مراد هدايت مي كند؛ هدايت خداوند هدايت از قسم دوم است، زيرا خداوند سلاح رسيدن به هدايت را به مردم ارايه كرده است.
اين مرجع تقليد بيان كردند: اسلام داراي فرهنگ عظيمي است و اين فرهنگ ما را به تمام فرهنگ هاي عالم محيط كرده است و اگر همه ما به اين فرهنگ الهي ملتزم شويم مي توانيم بر همه دشمنان خود غلبه كنيم.
ايشان بيان كردند: اسلام امروزه به سرعت در حال رشد است و كار به جايي رسيده است كه يكي از متفكران و سياست مداران آمريكايي بيان كرده است كه يك روزي فرا مي رسد كه مردم آمريكا با صداي اذان از خواب بيدار مي شوند.
اين مرجع تقليد بيان كردند: اين مساله يك پيش فرض بسيار مهم لازم دارد وآن چيزي جز وحدت نيست، همه بايد اهداف خود را خالص كنيم و در اين مسير حركت كنيم ؛عنصر وحدت در اين زمينه بسيار مهم و اساسي و زيربنايي است زيرا خداوند بيان فرموده است كه اگر وحدت را حفظ نكنيد دچار عذاب خواهيد شد.
ايشان گفتند: بر اساس امر خداوند متعال، همه ما بايد متحد شويم و با احترام به عقايد يكديگر اختلافات عقيدتي خود را بابيان كرده و در محافل علمي آن را بررسي كنيم،‌ولي هيچگاه نبايد اين مسايل باعث اختلاف و دشمني بيان شود.
اين مرجع تقليد اظهاركردند: وحدت ملت ايران و عراق بسيار مهم و حساس مبارك است ؛ اين دو ملت مشتركات فرهنگي و مذهبي بسياري با هم دارند و هميشه ميهمان نوازي بسيار مناسبي نيز در اين زمينه با هم دارند و اميدواريم بركات اين وحدت بتواند ما را در رسيدن به اهداف ديني مان كمك كند.




نظرات کاربران