اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام

اجرای قطار سریع السیر مکه-مدینه در هاله ای از ابهام

روزنامه «ال کنفیدنسیال» نوشت؛ کنسرسیوم مسئول کار قطار سریع السیر مکه به مدینه اطمینان دارد که با تغییر در دولت اسپانیا، عربستان از فرصت استفاده می کند تا مهلت تحویل کار را جلو انداخته و پرداختها را کم کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه ادامه داد كه حملات «پابلو ايگليسياس» رهبر حزب چپگراي «پودموس» به عربستان موجبات ناخشنودي اين كشور را فراهم آورده و به همين دليل، آينده بزرگترين پروژه اي كه تاريخ اسپانيا در خارج از اين كشور به خود ديده است يعني اجراي قطار سريع السير مكه-مدينه نيز در هاله اي از ابهام فرو خواهد رفت.
كنسرسيومي كه توسط شركتهايي همچون «رنفه»، «اديف»، «تالگو» و «او.اچ.ال» تشكيل شده است، نگراني عميق خود را از اينكه عربستان از تغيير در دولت اسپانيا بعنوان فرصتي براي تغيير قرارداد استفاده كند، پنهان نمي كند.
مقامات اين كنسرسيوم گفته اند كه «آنا پاستور» وزير عمران و توسعه اسپانيا توانسته است تعهدات شخصي را از عربستان بگيرد و اعتمادي دو جانبه را در روابط با وزير راه عربستان بوجود بياورد.
مقامات اين كنسرسيوم گفته اند كه در روابط با كشورهاي خليج فارس، اعتماد مهمترين پايه كار محسوب مي شود و نگراني آنها ناشي از همين امر است.
چنانچه هيات مذاكره كننده با عربستاني ها تغيير نموده و اعضاي پودموس در آن ظاهر شوند، عربستان فشار را بر اسپانيا بالا برده و بدون آنكه بخواهد هزينه بيشتري كند مهلت تحويل را پيش از 2017 قرار خواهد داد چرا كه خود اين كشور نيز تحت فشار بدليل سير نزولي قيمت نفت مي باشد.
كنسرسيوم اسپانيايي نيز اعلام كرده است كه چنانچه مذاكرات براي تغيير در طرح قطار سريع السير مكه-مدينه به شكلي باشد كه ديگر براي شركتها سودآوري نداشته باشد، آنها ديگر خود را موظف به انجام آن نخواهند دانست. بنابر اين آنها خطوط قرمزي دارند كه عربستان بايستي به آن توجه داشته باشد.


| شناسه مطلب: 59952




حمل و نقل مكه مدينه



نظرات کاربران