رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم
رییس جمهوری اعلام کرد؛

تروریست‌ها بخواهند به حرم اهل‌بیت تجاوز کنند تحمل نمی‌کنیم

رییس جمهوری در سومین همایش بزرگداشت روز شهید با تجلیل و ستایش از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و صبر و مقاومت خانواده معظم این شهدای گرانقدر تاکید کرد: شهدا به ما درس وحدت و ایثار دادند و به همه ایرانیان آموختند که ایران اسلامی باید پرافتخار در منطقه و جهان باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني روز شنبه در اين مراسم با بيان اينكه «همگان درس ايثار و خدمت به مردم و كشور را بايد از خانواده شهدا بياموزيم»، گفت: همه مردم ايران وام دار خانواده معظم شهدا هستند.
رييس‌ جمهوري شهيدان را قدرت بزرگ كشور و سرمايه بزرگ اجتماعي برشمرد و افزود: شهيدان راه دين، ايثار و فداكاري و دفاع از دين، اخلاق و ميهن را به ما آموختند و همواره خواستار اين بودند تا ما در كنار رهبري و مسئولين باشيم و با وحدت و يگانگي ايران را در منطقه و جهان پرافتخار كنيم.
دكتر روحاني با اشاره به اين كه شهيدان درس ايثار و شهادت را از قرآن و اهل بيت(ع) و از فرهنگ ايستادگي و مقاومت سرزمين خود آموخته‌اند، گفت: شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با عشق به فرهنگ عاشورا و كربلا به جبهه‌ها رفتند و ايستادگي كردند و هيچ كس اين روحيه بلند شهيدان را نمي‌تواند حس كند مگر اين كه آنان را در شب عمليات ديده باشد.
رييس‌ جمهوري با گراميداشت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: پس از رحلت پيامبر اسلام (ص) اولين كسي كه مسير شهادت را برگزيد بانوي بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بود كه براي حفظ راه پيامبر و مسير هدايت و گفتن سخن حق ايستاد و مقاومت كرد و سختي‌ها را به جان خريد و با مظلوميت نداي خود را به گوش همه مسلمانان و آزادي‌خواهان در طول تاريخ رساند.
دكتر روحاني با بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و فداكاري هاي رزمندگان اسلام تصريح كرد: جز عشق به اهل بيت (ع) و ايمان به خدا، رسول گرامي اسلام (ص)و قيامت، هيچ چيزي نمي‌تواند اين قدرت بزرگ را بيافريند.
رييس‌ جمهوري با اشاره به ديدارهاي مستمر خود با خانواده هاي معظم شهدا گفت: ما در اين ديدارها دنيايي از معنويت و روحيه را از خانواده شهدا و ايثارگران دريافت مي‌كنيم.
دكتر روحاني با تأكيد بر اين كه هيچ راهي براي جاودانگي جز ايثار وجود ندارد، گفت: كساني كه جان خود را در راه خدا تقديم مي‌كنند جاودانه و پايدار خواهند بود و اين وعده الهي است كه شهيدان زنده و نزد خدا متنعم هستند.
رييس‌ جمهوري با بيان اين كه مقام شهيد لحظه به لحظه ارتقا مي‌يابد و تا قيامت ادامه خواهد داشت، گفت: خداوند اين مقام را به آنهايي داده كه عزيزترين سرمايه خود را در راه خدا نثار كرده‌اند.
دكتر روحاني با بيان اين كه هيچ كار خيري به اندازه جهاد، ايمان، ايثار و شهادت ارزشمند نيست، اظهارداشت: روحيه والاي پدران و مادران شهدا توانست فرزنداني را تربيت كند كه در راه خدا و براي حفظ كشور ايثار و جهاد كنند.
رييس‌ جمهوري با اشاره به اهداء تابلو فرش وصيت‌نامه شهيد كرمعلي از سوي مادر اين شهيد گرانقدر به وي گفت: اين بزرگترين افتخار براي من است كه بهترين هديه را در دوران رياست جمهوري خود از دستان اين مادر بزرگوار گرفتم و اين هديه را به موزه شهدا تقديم مي‌كنم تا در آنجا در معرض ديد عموم قرار گيرد و همه بدانند كه شهدا و خانواده معظم آنان چه روحيه بالايي دارند.
دكتر روحاني با اشاره به درخواست يكي از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس از وي مبني بر رسيدگي به معلولان عادي كشور گفت: انسان در برابر روحيه و عظمت جانبازان و ايثارگران مبهوت مي‌شود و مي بيند كه پيام آنها اين است كه در راه حفظ كشور و دين و براي ملت ايران ايثارگري كرده‌‌اند و نه براي خودشان و ما بايد درس زندگي را از اين عزيزان بياموزيم.
رييس‌ جمهوري با انتقاد از به وجود آمدن فضاي اتهام زني و دروغ در كشور براي تخريب جناح مقابل گفت: ما براي به وجود آمدن فضاي برادري و وحدت در كشور و عظمت و راحتي ملت ايران تلاش كنيم.
دكتر روحاني افزود: اين دولت توانسته در اين دوره در كنار ملت كار بزرگي را به اتمام برساند اما عده‌اي با تنگ نظري نمي‌توانند عظمت ملت ايران و رفاه آنان را ببينند در حالي كه ما همه متعلق به يك كشور و ملت هستيم و هر كس در هر منصبي بايد به مردم خدمت كند.
رييس‌ جمهوري با بيان اين كه پيروزي انقلاب در ايران براي اين بود كه نور اسلام و اخلاق و برادري و ادب در جامعه تابيده شود، خاطرنشان كرد: انقلابي بودن به معناي مطيع خدا بودن است و ما بايد درس ايثار و فداكاري براي كشور و ملت را از خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران بياموزيم.
دكتر روحاني با بيان اين كه ما بايد همه يك هدف واحد را دنبال كنيم، گفت: شهيدان به ما اعلام كردند كه اگر مسلماني در نزديك شما وضعيت دشواري دارد به او كمك كنيم و اگر حرم ائمه(ع) در خطر بود از آن محافظت نماييم.
دكتر روحاني خاطرنشان كرد: ما پيش از اين نيز اعلام كرديم كه حرمين اهل بيت(ع) خط قرمز ماست و اگر تروريست‌ها بخواهند به حرم اهل بيت (ع) تجاوز و اهانت كنند، سكوت و تحمل نكرده و ايستادگي خواهيم كرد.
رييس‌ جمهوري افزود: جوانان ملت ايران نشان دادند كه از ايران و سرزمين اسلام و حرم اهل بيت (ع) درهر كجا كه باشد دفاع خواهند كرد و ما به جوانان خود و خانواده‌هاي عزيز شاهد و ايثارگر افتخار مي‌كنيم كه در هر مقطعي كه لازم باشد براي دفاع از اسلام و خاندان رسالت پا به ركاب هستند.
دكتر روحاني افزود: ما تابع دين هستيم و از خاندان رسالت و خط رهبري دفاع كرده و به دنبال ساختن ايران عزيز هستيم و در برابر هر كس كه به اين كشور خدمت مي‌كند سر فرود مي‌آوريم.
رييس‌ جمهوري با بيان اين كه همه تلاش اين دولت اين بوده كه تا حد توان در خدمت به خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان سرافراز كشور بكوشد، گفت: از ابتداي فعاليت دولت يازدهم و باوجود دشواري‌هاي گسترده، تأكيد ما بر اين بوده كه بدهي خانواده شهدا پرداخت شود هر چند ما تا ابد مديون آنان هستيم و هر چه توان داشته باشيم با افتخار براي خدمت به آنان كوتاهي نخواهيم كرد.
پيش از سخنان رييس جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گزارشي را از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستاي فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه و تكريم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران ارائه كرد.
همچنين در اين مراسم مادر شهيد كرمعلي تابلو فرش وصيت‌نامه شهيد خود را به رييس جمهور اهدا كرد.
دكتر روحاني در سومين كنگره ملي بزرگداشت روز شهيد همچنين از چند كتاب كه توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران در زمينه وصيت‌نامه شهيدان منتشر شده، رونمايي كرد.


| شناسه مطلب: 60142




دولت شهادت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران