گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر گزارشی  از شب بارانی کربلا در بین الحرمین  تصاویر

گزارشی از شب بارانی کربلا در بین الحرمین تصاویر

بارش باران که از ساعات اولیه روز گذشته 7 فروردین در کربلا آغاز شد، جلوه ویژه ای به بین الحرمین داد و بیشتر مردم زیر سایبان بین الحرمین حضور داشتند اما برخی از زائران نیز ترجیح می‌دادند فاصله حرم سیدالشهدا تا حرم حضرت عباس(علیهم‌السلام) را زیر باران باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلا معلا، بارش باران رحمت الهي در شهر مقدس كربلا كه از ساعات اوليه صبح روز گذشته(شنبه 7 فروردين) آغاز و در ساعات پاياني روز شدت گرفته حال و هواي اين شهر را بهاري كرده و خوشحالي زائران را در پي داشت.
همچنين بارش شديد باران سبب آبگرفتگي معابر نيز شده و و تردد را براي زائران سخت كرده است آنهم در زماني كه تعداد انبوهي از زائران ايراني عتبات در قالب كاروان‌هاي نوروزي در كربلا حضور دارند.
بارش باران رحمت الهي در اين فصل از سال علاوه بر مطبوع و بهاري شدن هواي غبار آلود چند روز گذشته موجبات خوشحالي مردم به ويژه زائران ايراني را به دنبال داشت و از سويي ديگر حال و هواي خاصي نيز در بين‌الحرمين حاكم كرد به طوريكه امروز به خاطر شدت بارش باران و جمع شدن آب در بين الحرمين نماز جماعت در اين مكان برگزار نشد و همه زائران نماز مغرب و عشاء را در داخل صحن‌هاي حرم اقامه كردند.
برگزار نشدن نماز جماعت به خاطر بارش باران در بين‌الحرمين سبب شد برخي زائران از اين فرصت استفاده كرده و در مسير حرم آقا سيدالشهدا(عليه السلام) و حضرت عباس(عليه السلام) زير بارش باران بمانند.
برخي دست به دعا برداشته و طول اين مسير را بارها طي كنند و ذكر بگويند، برخي هم به صورت گروه‌هاي چند نفري در اين مسير و زير باران عزاداري كرده و با طي اين مسير سينه زني كنند و عده‌اي هم فرصت مناسبي براي عكس گرفتن از اين شب خاطره انگيز را پيدا كرده و از آن به نحو احسن استفاده كردند.
آن دسته از زائران عراقي نيز كه معمولا شب‌ها را در بين‌الحرمين و در قسمت مسقف اين مسير سپري مي‌كردند و مي‌ماندند امشب به علت آبگرفتگي و راه افتادن آب ناشي از باران به سمت بخش امانات و محوطه مسقف در مقابل درهاي ورودي حرم‌هاي مطهر رفته و در آنجا مستقر شدند تا امشب را در اين مكان به صورت خانوادگي سپري كنند.
البته بارش باران مشكلات كوچكي نيز براي زائران ايجاد كرده بود كه مهمترين آن گل و لاي ناشي از باران در محل تردد زائران بود كه بخاظر اجراي طرح توسعه و ساخت و سازهاي مختلف در اين مسيرها باعث بوجود آمدن چنين پديده‌هايي در اثر نزولات آسماني مي‌شود و بايد چاره‌اي براي اين معظل انديشيده شود.
همچنين به علت ناگهاني بودن بارش باران و عدم پيش بيني از سوي زائران براي اين موضوع سبب شده تا زائران لباسهاي متناسب با هواي باراني يا چتر به همراه نداشته باشند كه اين موضوع هم در استفاده از كيسه‌هاي پلاستيكي براي پوشاندن سر و بدن در مقابل باران به وضوح ديده مي‌شد.
در كنار اين مسائل مردم كربلا و زائران ايراني از بارش باران رحمت الهي در اين فصل از سال كه مصادف با اولين روزهاي بهار طبيعت شده خوشحالي مي‌كنند و خداوند را به خاطر اين نعمت بي‌بديلش شكر گفتند.


| شناسه مطلب: 60332




كربلا بين الحرمين



نظرات کاربران