تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی

تناقض در رفتار و اظهارات رسمی سعودی ها در زمینه پذیرش حجاج ایرانی

شاهد یک تناقض در رفتار و گفتار مقامات عربستان سعودی نسبت به موضوع پذیرش حجاج ایرانی هستیم که امیدوارم بزودی برطرف شود و چنانچه در تحقق آن جدی هستند اقدامات عملی را نیز بموقع انجام دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت ضمن توضيح در مورد تمهيدات انجام شده جهت برگزاري حج سال 95 اعلام كرد: قطعاً در نشست با مسئولين ذيربط عربستان نحوه تأمين و تضمين امنيت حجاج نيز گفتگو خواهد شد.
اوحدي در خصوص مقدمات حج سال جاري با تأكيد بر واجب شرعي بودن حج تمتع براي افراد مستطيع و وظيفه حاكميت در اين زمينه احقاق اين حق مردم گفت: ما بعنوان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در راستاي بسترسازي سفر حج، اولويت هاي تشرف سال جاري تا 25 خرداد 85 فراخوان و متقاضيان را براي افتتاح حساب به نام خودشان بابت هزينه حج با پرداخت 5 ميليون تومان و با يك سود متعارف دعوت كرديم.
وي در ادامه تأكيد كرد: البته قبل از تفاهم با عربستان و انجام ملاقات و مذاكره با وزير حج آن كشور امكان قطعي كردن برنامه ها وجود ندارد. طبيعتاً تعيين هزينه سفر و انعقاد قراردادهاي اسكان و هواپيمايي و غيره منوط به امضاي توافقنامه اساسي با وزير حج است، اين در حالي است كه سال گذشته در چنين شرايطي سازماندهي زائران اعزامي نيز تمام شده بود. در حال حاضر تنظيم برنامه منوط به توافقنامه با وزير حج است.
مهندس اوحدي در تشريح هماهنگي هاي انجام شده براي تشكيل جلسه با وزير حج اظهار داشت: ابتدا تاريخ اين نشست را 17 ديماه 94 اعلام كردند اما چهار روز قبل از قطع رابطه سياسي دو كشور تاريخ را به 19 اسفند 94 تغيير دادند و چند روز قبل از زمان سفر اعلام شد كه ويزاي هيات در كنسولگري يكي از كشورها آماده مي باشد، ولي در وقت مقرر عدم هماهنگي بين وزارت خارجه عربستان و وزارت حج آن كشور را علت صادر نشدن ويزا برشمردند. اميدواريم با تلاش و همكاري دستگاه ديپلماسي تاريخ بعدي براي ملاقات تعيين شود.
همچنين رئيس سازمان حج و زيارت بازگشايي سفرهاي عمره را منوط به تحقق خواسته منطقي جمهوري اسلامي مبني بر مجازات خاطيان يكسال قبل فرودگاه جده دانست و اشاره كرد به اينكه هنوز خبري در مورد اجراي حكم صادره براي اين دو مأمور بدست ما نرسيده است. دولت محترم هم مصوبه اي گذرانده كه سفر عمره فعلاً تعليق بماند بنابراين سازمان در زمينه راه اندازي عمره هيچ برنامه و تصميمي ندارد.
سعيد اوحدي درباره پي گيري مسائل شهداي فاجعه منا تصريح كرد اين حادثه بدليل سوء تدبير و كوتاهي دولت عربستان بعنوان مسئول تأمين امنيت زائران حرم امن الهي رخ داد و مقامات ذيربط عربستاني در جلسات متعدد و گفتگوهاي قبل از قطع روابط، قائل به پرداخت ديه حادثه ديدگان و خانواده شهدا بودند. اين موضع شفاهي مسئولين آنها بود كه اميدواريم در عمل نيز شاهد استيفاي حقوق زائران خود باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت در پايان خاطر نشان كرد: البته دستگاه ديپلماسي كشورمان با تفويض اختيار كامل كه به معاونت كنسولي وزارت خارجه سپرده شد، انشاالله گام هاي موثري در اين ارتباط برخواهد داشت. علاوه بر اين اطلاق عنوان شهيد براي جان باختگان مظلوم فاجعه منا ، اقدام مهمي بود كه با همت و تدبير ارگان هاي ذيربط به نتيجه رسيد.


| شناسه مطلب: 60352




حج95



نظرات کاربران