چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟ چرا باید از خدا زیاد خواست؟

چرا باید از خدا زیاد خواست؟

انسان در همه امور محتاج خداوند است و برای برآورده شدن حاجت نباید متکی به وسایل عادی و ظاهری باشد. هر چه هست از خداست، هر چند خداوند نعمت‌های خود را با واسطه به بندگان می‌رساند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،در حديث قدسي آمده است كه خداوند به موسي(ع) فرمود: " هر چه را كه احتياج داري از من بخواه حتي علف گوسفند و نمك طعامت را 1". امّا بهتر است وقتي بنده محتاج در مقابل خداوندي بي‌نياز مي‌ايستد و از او درخواست مي‌كند، نعمت‌هاي بزرگ و ارزشمند بخواهد چرا كه براي خداوند، اعطاي نعمت هيچ زحمتي ندارد و كوچك و بزرگ آن نزد خداوند مساوي است.
پيامبر خدا(ص) فرمودند: " از خداوند بخواهيد؛ و زياد بخواهيد، زيرا هيچ چيز براي او زياد و بزرگ نيست2".
امام باقر(ع) نيز مي‌فرمايند: "هيچ خواسته‏‌اي را زياد مشماريد؛ زيرا آنچه نزد خداست بيش از آن است كه مي‏‌پنداريد3".
همچنين درباره اين كه چه چيزهايي از خدا بخواهيم؟ احاديث زيادي وارد شده است.
امام علي(ع) در وصيت خود به فرزندشان امام حسن(ع) فرمودند: " بايد براي خود آن چيزي را (از خدا) بخواهي كه جمال و نيكي آن برايت بماند و وبال و آزارش از تو دور ماند. مال و ثروت براي تو نمي‏‌ماند و تو نيز براي آن نخواهي ماند4".
پيامبر خدا(ص) نيز مي‌فرمايند: "براي هر حاجتي كه داريد، حتّي اگر بند كفش باشد، دست خواهش به سوي خداوند عز و جل دراز كنيد؛ زيرا تا او آن را آسان نگرداند آسان (و برآورده) نشود5".
ايسنا
منابع روايات:
1- شيخ حر عاملي، وسايل الشيعه، ج 7، ص 32.
2- بحار الأنوار: 93 / 302 / 39 منتخب ميزان الحكمة: 198
3- مكارم الأخلاق: 2 / 97 / 2275 منتخب ميزان الحكمة: 198
4- بحار الأنوار: 77 / 205 / 1 منتخب ميزان الحكمة: 198
5- بحار الأنوار : 93 / 295 / 23 منتخب ميزان الحكمة: 196


| شناسه مطلب: 60621




حديث



نظرات کاربران