چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟ چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟

چرا مشـرکان بر قتل پیامبر اتفاق نظر کردند؟

ابلیس در جلسه‌ای که با حضور سران قریش در دار الندوه مکه برای تصمیم‌گیری درباره قتل پیامبر(صلی الله علیه و اله) تشکیل شده بود، به صورت پیرمردی نجدی شرکت داشت و پیشنهاد کسانی را که به حبس یا تبعید رسول خدا(صلی الله علیه و اله) قائل بودند، با تردید روبه‌رو ساخت و پیشنهاد ابوجهل را برای قتل ایشان با مشارکت 40 نفر از قبایل مختلف مشرکان تأیید کرد. از این رو، در میان مشرکان اتفاق‌نظر بر قتل پیامبر(صلی الله علیه و اله) حاصل شد.

از تلبيه شيطاني تا اختلاف و تفرقه ميان اصحاب پيامبر بعد از غدير به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،شيطان بعد از رانده شدن از درگاه خدا همواره در كنار انسان و با انسان بوده است و در بسياري از اتفاقات مهم او حضور داشته است كه گاهي حضورش باعث گمراهي و گاهي حضورش بي اثر بوده است.
تلبيه قريش و عرب در حج چنين بود: «لَبَّيك اللهم لَبَّيك، لا شَريكَ لَكَ لَبَّيك، إنَّ الحمد و النعمة لَكَ والمُلْك لا شَريكَ لَك». اين تلبيه ابراهيم(عليه السلام) و ديگر پيامبران الهي بود تا آن كه روزي ابليس به صورت پيرمردي بر آنان ظاهر شد و با اين استدلال كه پيشينيان و نياكان آنان چنين تلبيه نمي‌گفته‌اند، تلبيه ايشان را چنين تغيير داد: «لَبَّيك اللهّم لَبّيك، لا شريك لَك إلّا شريك هُوَ لَك تَمْلِكه و ما يَملِك». از آن پس قريش به همين صورت تلبيه مي‌گفتند تا آن كه پيامبر گرامي(صلي الله عليه و اله) به رسالت مبعوث شد و چنين تلبيه‌اي را شرك دانست.
بر پايه نقل‌هاي تاريخي، ابليس در جلسه‌اي كه با حضور سران قريش در دار الندوه مكه براي تصميم‌گيري درباره قتل پيامبر(صلي الله عليه و اله) تشكيل شده بود، به صورت پيرمردي نجدي شركت داشت و پيشنهاد كساني را كه به حبس يا تبعيد رسول خدا(صلي الله عليه و اله) قائل بودند، با ترديد روبه‌رو ساخت و پيشنهاد ابوجهل را براي قتل ايشان با مشاركت 40 نفر از قبايل مختلف مشركان تأييد كرد. از اين رو، در ميان مشركان اتفاق‌نظر بر قتل پيامبر(صلي الله عليه و اله) حاصل شد.
بر پايه روايتي از امام صادق(عليه السلام) ابليس و خاندانش در روز عيد غدير خم هنگام ابلاغ امامت و ولايت علي(عليه السلام) از سوي پيامبر حاضر بودند و ابليس به خاندانش اختلاف و تفرقه در ميان اصحاب پيامبر(صلي الله عليه و اله) در اين زمينه را خبر داد.


| شناسه مطلب: 60827




معارف دانشنامه



نظرات کاربران