کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند

کارگران معترض چند اتوبوس را در مکه آتش زدند

کارمندان و کارگران ناراضی شرکت ساخت و ساز «بن لادن گروپ» در عربستان سعودی در اقدامی اعتراضی چند اتوبوس را در شهر مکه به آتش کشیدند.

به پرس تي وي، ، علت اعتراض اين كارگران شرايط نامناسب كاري و 5 ماه عدم پرداخت دستمزدشان است.
ويدئوي اين حركت اعتراضي كارگران شركت «بن لادن گروپ» روز شنبه در يوتيوب و به سرعت در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد.
گفته شده كارمندان و كارگران ناراضي شركت «بن لادن گروپ» تقريبا هر روز در مقابل دفاتر اين شركت تظاهرات مي‌كنند.
در پي تشديد مشكلات مالي عربستان، شركت «بن لادن گروپ» اخيرا 25 درصد از كاركنان خود را در عربستان سعودي اخراج كرده است. اين شركت روز جمعه حكم اخراج 50 هزار كارگرخارجي خود را به دستشان داد.
«بن لادن گروپ» از سوي خانواده بن لادن اداره مي‌شود كه ارتباطي نزديكي با آل سعود حاكم بر عربستان سعودي دارد.
«بن لادن گروپ» دومين شركت بزرگ ساخت و ساز در جهان پس از شركت فرانسوي وينچي محسوب مي شود و مقر آن در شهر جده عربستان است و در سال 1931 توسط شيخ محمد بن لادن، پدر اسامه بن لادن، سركرده معدوم گروه تروريستي القاعده بنيان نهاده شد. خانواده بن لادن ادعا مي‌كنند در دهه 1990 از اسامه اعلام برائت و وي را طرد كرده اند.
بنا به گزارش وبسايت «بن لادن گروپ»، اين شركت بر روي پروژه‌هاي مهمي و زيادي در عربستان كار كرده است كه از آن جمله مي توان به پروژه‌هاي برج الفيصليه در مركز رياض در منطقه تجاري ملك عبدالله و همچنين چندين دانشگاه و فرودگاه بين المللي ملك عبدالعزيز در جده اشاره كرد.
اُسامه بن لادن در رياض متولد شده بود و عامل حملات تروريستي بسياري در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاري‌هاي سال ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌هاي امريكا در دارالسلام (تانزانيا) و نايروبي (كنيا) و همچنين حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مركز تجارت جهاني و پنتاگون امريكا شناخته شد.
وي در12 ارديبهشت 1390 در عمليات ويژه ارتش امريكا در منطقه ابيت آباد پاكستان كشته شد.


| شناسه مطلب: 61108




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران