امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد

امروز آخرین کانون ضداسلامی تخریب شد

امروز ۲۴ رجب مصادف با سالروز فتح خیبر است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، خيبَر، سرزمين حاصلخيزي در ۳۲ فرسخي شمال مدينه و داراي هفت دژ و حدود ۲۰ هزار سَكنه يهودي بود.
يهوديان علي‏رغم پيماني كه با مسلمانان داشتند، خيبر را كانون مبارزه با اسلام قرار داده و تا مي‏‌توانستند، مشركان را بر ضد اسلام مي‏شوراندند و كمك مي‏كردند.
پيامبر اعظم (ص) تصميم گرفتند اين آخرين كانون ضداسلامي دشمن در مدينه را نيز نابود كنند.
پيامبر (ص) با ۱۶۰۰ نفر، با روش غافلگيرانه، خود را به قلعه‌‏هاي خيبَر رساندند. يهوديان به قلعه‌‏هاي خود پناه برده و قلعه‌‏ها را به روي خود بستند. مسلمانان، قلعه‌‏ها را يكي پس از ديگري گشودند ولي فتح دو قلعه آخر ده روز طول كشيد.
پيامبر (ص) پس از اين كه عده‏اي از اطرافيان موفق به فتح آن دو قلعه نشدند، فرمودند: "فردا پرچم جنگ را به مردي مي‏دهم كه جنگجويى است كه فرار نمي‏كند، خدا و رسول خدا (ص) را دوست دارد، خدا و رسولش نيز او را دوست دارند و خداي تعالي، خيبر را به دست او فتح مي‏كند.
" روز بعد حضرت، پرچم را به دست اميرمؤمنان (ع) سپردند. حضرت علي (ع) به سوي خيبر شتافتند و پس از به هلاكت رساندن مرحب- از پهلوانان يهود- آن دو قلعه را فتح كردند.


| شناسه مطلب: 61113




رجب



نظرات کاربران