افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند

افغان‌های زیر 40 سال از سفر حج عمره محروم شدند

کشور عربستان سعودی برای زائرین حج عمره از افغانستان محدودیت‌های تازه وضع کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پس از اين شهروندان افغانستان كه سن پائين‌تر از چهل سال دارند، نمي‌توانند به حج عمره بروند.
صلاح الدين رباني، وزير امور خارجه با تائيد اين موضوع مي‌گويد كه اين محدوديت پس از آن وضع شده كه تعدادي از شهروندان افغانستان از عربستان برنگشته اند.
آقاي رباني تاكيد كرد كه اين موضوع دايمي نيست و تلاش مي‌شود تا عربستان پس از مدتي اين محدوديت را رفع كند.
در همين حال، وزير خارجه كشور در رابطه با حل مشكل پاسپورت هاي اتباع افغانستان كه در عربستان با پاسپورت پاكستاني به سر مي‌برند، گفت: تعدادي از شهروندان كشور حالا پاسپورت افغانستاني گرفته اند؛ ولي يك تعداد هنوز هم باقي مانده است.
به گفته وزير خارجي، اتباع افغانستان به خاطري با پاسپورت پاكستاني به عنوان كارگر رفته اند كه ميان افغانستان و عربستان موافقت‌نامه‌اي در زمينه ارسال كارگر وجود ندارد.
وي همچنان افزود كه هيات مشترك وزارت خارجه و وزارت كار و امور اجتماعي براي گفت‌وگو با وزارت كار عربستان به اين كشور رفته اند.
به گفته او، دولت عربستان هنوز هم از لحاظ امنيتي نگراني دارد و از افغانستان مي‌خواهد تا مكانيزم امنيتي را در اين زمينه تهيه كند.
اين در حاليست كه بيش از چندين سال مي شود كه وزارت كار و امور اجتماعي از تلاش ها براي اعزام كارگر به كشورهاي عربي سخن مي‌زند.
اما اين وزارت پس از گذشت سال‌ها تاكنون موفق به امضاي توافقنامه با اين كشورها نشده كه براساس آن، كارگران افغانستان به آن كشورها فرستاده شوند.
شماري به اين باور اند كه كشورهاي عربي به خصوص عربستان سعودي از اين طريق در تلاش بهره‌برداري سياسي است.
باشگاه خبرنگاران


| شناسه مطلب: 61118




افغانستان



نظرات کاربران