انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است

انفجار بغداد در مسیر کاروان‌های ایرانی نبوده است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه هیچ‌کدام از زائرانی که زیر نظر این سازمان در عراق حضور دارند، از روز گذشته تا فردا ترددی در کاظمین نداشته و ندارند، گفت: انفجار امروز جنوب بغداد در مسیر کاروان‌های زیارتی ایران نبوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت؛ محسن نظافتي در مورد انفجار لحظاتي قبل از يك خودروي بمب‌گذاري شده در جنوب غرب بغداد، گفت:‌ اين انفجار در مسير كاظمين اتفاق افتاده اما از آنجايي كه ما از ديروز تردد زائران ايراني را در اين مسير متوقف كرده‌ايم، مي‌توان با قاطعيت گفت اين انفجار در مسير كاروان‌هاي ايراني رخ نداده است.
وي تأكيد كرد: هيچكدام از كاروان‌هاي تحت پوشش ما در اين مسير از روز گذشته تا فردا تردد نداشته و ندارند.
نظافتي خاطر نشان كرد: به دلايلي كه پيش‌تر اعلام شد در روزهاي يكشنبه،‌دوشنبه و سه‌شنبه هيچ زائر ايراني در كاظمين نخواهد بود ضمن اينكه مشكلات به وجود آمده در بغداد سبب شده تا پروازها از بغداد نيز به نجف منتقل شود.
به گزارش فارس، لحظاتي قبل يك خودروي بمب‌گذاري شده، زائران سوگوار امام موسي كاظم -عليه‌السلام- را هدف گرفت.
طبق گزارش شبكه الميادين، اين خودرو در منطقه «السيديه» در جنوب غرب بغداد منفجر شد.
شبكه خبري اسكاي نيوز اعلام كرد كه طبق آمار اوليه، 20 نفر كشته و زخمي شده‌اند.
شبكه الجزيره گزارش داد كه پليس عراق تاكنون كشته شدن چهار و مجروح شدن 14 نفر ديگر را تأييد كرده است.
فردا سه‌شنبه سالروز شهادت امام موسي كاظم -عليه‌السلام- است و ميليون‌ها زائر داخلي و خارجي عراق از يك هفته قبل از سالروز شهادت به زيارت امام موسي كاظم -عليه‌السلام- در كاظمين مي‌روند.
روز گذشته «سعد معن» سخنگوي وزارت كشور عراق اعلام كرد كه طي روزهاي جمعه و شنبه بيش از 25 هزار نفر از خارج عراق وارد اين كشور شده‌ و راهي كاظمين شده‌اند.


| شناسه مطلب: 61129




كاظمين



نظرات کاربران