رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف

رقابت پنج کنسرسیوم از شرکت های بین المللی برای احداث فرودگاه جدید طائف

اجرای طرح توسعه فرودگاه جدید طائف به توسعه ساختارهای زیربنایی خدمات رسانی به حجاج و عمره‌گزاران که تا سال 2030 میلادی به سی میلیون نفر خواهد رسید، کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج ، سازمان‌هواپيمايي كشوري عربستان با اشاره به ايجاد تحول كيفي در زمينه حمل و نقل هوايي و با توجه به افزايش شمار سالانه عمره گزاران تاكيد كرد فرودگاه بين‌المللي طائف ، نقش مهمي در تحقق چشم انداز اقتصادي عربستان ايفاء خواهد كرد.
بنوشته روزنامه عكاظ ، درچشم اندازآينده اقتصادي عربستان، پيش بيني شده است كه تعداد حجاج و عمره گزاران به تدريج افزايش يابد وتا سال 2030 ميلادي (چهارده سال ديگر) به سي ميليون نفر برسد.
به گفته سخنگوي رسمي سازمان هواپيمايي كشوري عربستان با اجراي طرح توسعه فرودگاه جديد طائف اين فرودگاه از يك فرودگاه داخلي به فرودگاه بين‌المللي تبديل شده و به توسعه ساختارهاي زيربنايي خدمات رساني به حجاج و عمره‌گزاران كمك خواهد كرد، به ويژه آنكه فرودگاههاي عربستان توسط شبكه‌اي از قطارهاي مدرن به هم متصل خواهد شد.
گفتني است در حال حاضر 5 كنسرسيوم از شركت هاي مختلف براي احداث فرودگاه جديد طائف با هم رقابت دارند و پيش بيني مي‌شود كه اجراي اين پروژه 4 سال طول بكشد.
توسعه فرودگاه طائف بر اساس طرح‌هاي مدرن صورت خواهد گرفت و در اين طرح چندين سالن مجهز در نظر گرفته شده است كه از ظرفيت بالايي براي پذيرش مسافرين ورودي و خروجي برخوردارند و اين سالن‌ها با پيشرفته ترين سيستم هاي برقي مستقيماً به هواپيماها متصل خواهند شد.
از ويژگي هاي فرودگاه طائف نزديكي آن به شهر مكه مكرمه است واين فرودگاه با فاصله 70 كيلومتر از مكه مي‌تواند از بار ترافيكي فرودگاه جده بكاهد.فرودگاه جديد طائف درشمال شهر طائف در نزديكي بازار عكاظ در زميني به مساحت 40 كيلومتر مربع احداث خواهد شد.


| شناسه مطلب: 61131




عربستان



نظرات کاربران